sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 | למה בכלל בית ספר ? אני חותר באופן ברור לחשוף את מטרות החינוך שלהם , שבמקרים רבים הן מוחבאות בתוך כתיבה רחבה ולא תמיד ממוקדת . יש לציין גם את העובדה שהסִפרות הכוללת מטרות חינוך, במפורש או בעקיפין, היא בלתי נדלית : במאמרים ובספרים . תמיד אפשר יהיה למצוא משהו חשוב שלא הוכנס . עם זאת, אני רואה את החומרים שעסקתי בהם מספיקים בכדי להעניק בסיס רחב לרעיון המטרות בכללותו ולאפשר דיון ומסקנות בחלקו השני של הספר . אני מבקש לציין במפורש שלא התייחסתי אל המטרה, במירכאות או בלעדיהן, הרואה את בית הספר כמתנ"ס , כלומר, מקום ל"אחסון" הילדים בשעות היום . הטענה שבית הספר משמש כמתנ"ס עולה מעת לעת אצל אנשים שמביעים בכך את מורת רוחם מן המוסד החינוכי הטיפוסי ומחוסר התוחלת שבו, כפי שהוא נראה בעיניהם . ובכל זאת, מן הראוי לציין שאורך יום הלימודים נמדד באופן מהותי במידה רבה בהתאם לצרכים של עולם המבוגרים . איש אינו מעלה שאלות "נוקבות" בקשר למספר השעות שילדים צריכים לשהות בבית הספר – אולי, למשל, אפשר להסתפק בשלוש שעות לימודים ביום אחד ? כלומר, יש כאן בכל זאת עניין שהוא מעבר ליעילות החינוכית . מכל מקום, לא נכנסתי ל"מטרה" זו במחשבה שהיבט זה, בית הספר כשמרטף, אינו יכול להעלות דיון פורה כלשהו, בהבדל ממטרות רבות אחרות . בדומה לכך, הספר אינו עוסק במטרות החינוכיות של שתי קבוצות ייחודיות – החינוך המיוחד ו החרדים . הוא גם אינו נכנס למטרות הייחודיות של שני מגזרים גדולים : הערבי ו הממלכתי - דתי . בתי הספר משני המגזרים הללו יכולים להיות בעלי מטרות מגוונות, בדומה למגזר הממלכתי - היהודי, אלא שעליהם להוסיף לכך עוד מטרות פרטיקולריות כמו חינוך דתי או מורשת ערבית .

איפאבליש הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help