sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

אברהם פרנק | 13 חקיקה מפורטת למטרות החינוך ולפדגוגיה הנגזרת מהן . התוצאה היא בלבול קבוע והיעדר כיוונים חינוכיים בקרב קובעי המדיניות וגורמי החינוך בכלל . אין גוף מקצועי חוקי ש"מעביר את הלפיד" מתקופה לתקופה בעת שהשרים מתחלפים, ואין אצלנו ניתוק דרוש של החינוך מהפוליטיקה, כפי שקיים בארצות שבהן הוגדרו רפורמות בחוק . הנושא שלנו, הגדרת מטרות החינוך, כפי שהתחלנו כבר לראות, הוא מורכב וסבוך לטיפול . מהיכן יש להתחיל ? האם לסקור שוב את המטרות שהציבו ההוגים הראשונים ? האם לדלג עליהן לטובת תהליכי השינוי של המאה ה - 21 ? האם לבחון מטרות גלובליות או לוקליות ? אין הפתעה בכך שבעולם גלובלי מטרות החינוך של מקום אחד מושפעות מן המתרחש במקומות אחרים . מדינת ישראל רואה עצמה משתייכת ל"עולם המערבי" ולקבוצת המדינות המפותחות במסגרת ה - OECD , והיא כצפוי מושפעת מהן מאוד . מבחני הישגים בינלאומיים כמו פיז"ה Pisa, Program for ( International Student Assessment – ( משפיעים על תוכניות הלימודים ועל שיטות ההוראה והמדידה בישראל . ההוגים והסוגיות מציבי המטרות שאני סוקר בספר זה מוגבלים למאות ה - 20 וה - 21 . לא הלכתי אחורה מזה בזמן, בהנחה שמטרות שהוצבו על ידי הוגים קודמים ואף קדומים מקבלות ביטוי אצל הוגים מ - 100 השנים האחרונות . גם במסגרת התקופה המוגבלת הזאת, של 100 שנים, ישנם אסכולות והוגים חשובים שלא עסקתי במשנתם, בידיעה שלא אוכל להקיף הכול ( כהן, 1983 ) , וקוראים עשויים למצוא עצמם בצדק בלתי מסופקים בשל כך . בכלל, אני מודע לעובדה שישנה שרירותיות מסוימת בבחירה . יתרה מכך : גם לגבי ההוגים שבחרתי, אין עיסוק כולל במשנתם, אלא

איפאבליש הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help