sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | למה בכלל בית ספר ? הספר הנוכחי אינו עוסק במטרות חינוך "בכלל", אלא בוחן אותן מן הזווית הישראלית . גם בעידן הגלובליזציה אין אפשרות לקבוע את אותן מטרות, או אותו "סל" מטרות, עבור כולם . לישראל ישנה "ביוגרפיה" חינוכית שונה מאשר למדינות אחרות, וכאשר בוחנים מטרות לחינוך צריך לראות מהי נקודת המוצא, איפה נמצאים ולאן פונים . ישראל – בדומה למדינות רבות אחרות – היא רב תרבותית, ויש סבירות שקהילות שונות בתוכה יגדירו לעצמן מטרות שונות . ובכל זאת, ישנן מטרות – ונראה זאת בעיקר בחלקו השני של הספר – שמידת התאמתן למערכת חינוך מגוונת ומבוזרת היא גבוהה יותר . בישראל נראה שהשאלה הבעייתית במיוחד היא "מי קובע ? " . אצלנו אין חקיקה חינוכית מקיפה ( גבתון, 2004 ; 2011 Gibton, ) , ובמיוחד אין חקיקה מסודרת לגבי מטרות החינוך ויעדיו . " 11 מטרות החינוך" מוגדרות אמנם בחוק חינוך ממלכתי, אבל הן כלליות מאוד ולכן מחייבות במידה מוגבלת, אם בכלל ( אחזור אליהן בהמשך ) . המטרות המעשיות נקבעות כל פעם מחדש על ידי שר / ת חינוך הנבחר / ת מעת לעת, ולא ברמה ממלכתית כפי שראינו זה עתה באוסטרליה וניו זילנד . אם נתבונן במטרות השרים שכיהנו מאז תחילת המאה ה - 21 ניווכח במידת האקראיות הרבה : לימור לבנת ( 2001 - 2006 ) הכניסה את המיצ"ב והובילה את ועדת דברת ( "כוח המשימה הלאומי לקידום החינוך בישראל" שפעל בשנים - 2004 5 ) ; יולי תמיר ( 2006 - 2009 ) ייסדה את "אופק חדש", הסכם עם הסתדרות המורים ; ואת "האופק הפדגוגי", תוכנית לטיפוח החשיבה ; גדעון סער ( 2009 - 2013 ) פעל לבסס את המדידה בחינוך בהתאם ליעדים כמותיים מוגדרים ; שי פירון ( 2013 - 2014 ) פעל הפוך מסער, להטמיע "למידה משמעותית" ; והשר נפתלי בנט ( - 2015 ) מבקש לקדם את לימודי המתמטיקה . אין רצף ואין שיטה, וכאמור, אין

איפאבליש הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help