sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

אברהם פרנק | 11 נאותה ? מה מעמדו של הידע בתקופתנו עתירת הטכנולוגיה, ומהו הידע הרלוונטי לחינוך ? וכך עוד ועוד . באפריל 1999 נפגשו שרי החינוך של הרשויות המחוזיות ושל הרשות הפדרלית ב אוסטרליה והכריזו הכרזה "היסטורית" משותפת, שהתמקדה בהקמת מסגרת שיתופית לַחינוך האוסטרלי . הצהרת חזון זאת הדגישה את הצורך בטיפוח אזרח שמצויד בידע, בהבנה, בכישורים ובערכים שיאפשרו לו חיים יצרניים ובעלי משמעות בעולם אורייני ובחברה פתוחה, כתנאי הכרחי לעתידה של אוסטרליה ( רום, 19 : 2009 ) . בדומה לכך, באתר משרד החינוך של ניו זילנד ( 2007 ) ניתן למצוא את תוכנית הלימודים של המדינה, המבוססת על חזון האומר כך : " [ שאיפתנו היא ל ] אנשים צעירים שיהיו בטוחים, מקושרים, מעורבים באופן אקטיבי ולומדים לאורך החיים" . את החזון מלווים ערכים כדוגמת : מצוינות ; חדשנות, שונות, שוויון ועוד ; מלווים אותו הכישורים הדרושים לדעתם, כמו : חשיבה ; שימוש בשפה, בסמלים ובטקסט ; שליטה עצמית ; התייחסות לזולת ; השתתפות, וכך הלאה, ואת החזון מלווים גם תחומי הלימוד הדרושים : אנגלית, אמנויות, בריאות וחינוך גופני, למידת שפות, מתמטיקה וסטטיסטיקה, מדעים, מדעי החברה וטכנולוגיה . שתי הדוגמאות שמובאות כאן, אוסטרליה וניו זילנד – שתיים מתוך מערכות חינוך נוספות המתרבות עם הזמן שהובילו שינוי מעוגן בחקיקה – מציגות חזון חינוכי מרשים, אבל האם הוא בר ביצוע ? האם הוא מתממש ? מהם התנאים הדרושים למימושו ? מהי הכשרת המורים הדרושה לצורך "הפקה" חזונית מורכבת ? מהי מערכת השעות המתאימה לכך ? השאלות הן קשות, כיון שמטרות החינוך הן מגוונות, לעיתים סותרות, ולא ניתן ליישם יחד את כולן .

איפאבליש הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help