sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 | למה בכלל בית ספר ? ועם פחות דעות קדומות ; וש ג'ון לוק טען שהחינוך צריך לכוון לשלמות, ללמד את האדם לדחות סיפוקים וללכת בדרכי ההיגיון – נראה שהאסימון נפל . מה שמקובל ברוב המקומות, קובעים רייס ו - ווייט ( Reiss White, 2013 & ) , זוהי התפיסה שמביאה את המדינות להגדיר מערכת לימודים על פי נושאים ותחומי דעת ולא על פי מטרות . התוצאה היא : מערכות חינוך שמגדירות באופן אקראי למדי 10 - 12 ואף יותר מקצועות לימוד חובה שבועיים, ללא קשר ורצף ביניהם . אם מכניסים לתוכנית הלימודים גיאוגרפיה ואנגלית, אומרים רייס ו - ווייט, יש לשאול מדוע . הם עצמם הגדירו שתי מטרות - על : להביא לשגשוגם וצמיחתם של כלל התלמידים וללמד אותם לעזור גם לאחרים להגיע לכך . מכאן נגזרות מטרות משנה שונות, הכפופות תמיד לשתי המטרות הגדולות הללו . כל עשייה אנושית מבקשת לעצמה בדרך כלל תכלית, וודאי שכך מלאכת החינוך . במהלך הדורות, מאז הימים הרחוקים של חכמי התנ"ך, יוון ורומא, התחלפו המטרות ללא הרף, או שלפחות התחלפה הגדרתן . מצאתי לנכון לחזור ולעסוק בכך עתה, שכן התקופה שאנחנו חיים בה הופכת דברים רבים על - פיהם באינטנסיביות אדירה, וגם מטרות החינוך משתנות, משתלבות ביניהן, ולא פעם פשוט נעלמות . העידן הפוסט - מודרני, ששועט במהירות אל הפוסט - פוסט - מודרני, מזיז כל אבן ואינו מותיר דבר במקומו הקודם . כל מילה מחפשת משמעות וכל הגדרה נבדקת עם סימני שאלה עקשניים . הנה דוגמאות של שאלות מתחום החינוך : האם מטרות החינוך של ישראל בחוק חינוך ממלכתי ( חח"מ ) מתממשות ? מה זה חינוך לערכים ? מה זה "הישגים" ? האם המורים בבית הספר מחנכים להתנהגות

איפאבליש הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help