sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 אסנת רבינוביץ ( בתחומי הציור, הספרות והאסטרונומיה ) , אך אלה מחוללים התפתחות אפיסטמית שחלה על דרכי ההכרה . התחומים השונים יוצרים מרחב הכרתי חדש ומוגשים לנמען באמצעות המבט הדו- כיווני . המסר הרפלקסיבי יוצר מסגרת מטא-פואטית המרחיקה את הנמען מאשלייתיות ומחייבת אותו להתבוננות רפלקסיבית באקט ההתבוננות . האם היו קשרים בין מחברים אלו ? האם הם הכירו זה את זה ? התשובה שלילית . כל אחד מהם שייך לדיסציפלינה אחרת, וערוצי התקשורת של המאה ה- 17 היו שונים בתכלית מאלה של המאה ה- 21 . עם זאת, ידועים ערוצי הידברות מיוחדים שהתפתחו באותה עת . המצאת הדפוס ותרגום התנ"ך ללשונות הוורנקולריות האיצו את התפתחות ערוצי התקשורת הבין-לאומית ואפשרו מגעים בין מוקדים שונים . ידוע למשל שבספרייתו של גלילאו היה עותק מתורגם לאיטלקית של קיחוטה , וסביר להניח שוורמיר ידע או לפחות שמע על עבודתו של גלילאו ועל הישגיו . תצוין גם השפעתו של דקרט על כמה מהיוצרים שבהם נעסוק, בתוכם ציירים העוסקים באופטיקה ובראייה . גם אם העדויות אינן רבות, יובאו ראיות להשפעות אלו . מבנה הספר חלק א ( פרק 1 ) יתמקד באספקטים ההיסטוריים שיקושרו לתופעה של אחיזת העיניים . במאה ה- 17 ניכרים שינויים בכמה מתחומי התרבות, והיא מוגדרת כראשית העידן המודרני . נתעכב על כמה מהשינויים הללו ונראה כיצד הם באים לידי ביטוי ביסודות הפואטיים-רטוריים של האסטרונומיה, של האמנות ושל הספרות . נדגיש שהעיסוק יתמקד בדרכי הביטוי שה"מחברים" נוקטים ולא בתחומי היצירה עצמם . לא נעסוק באסטרונומיה עצמה, אלא בדרכי הביטוי שנוקטים האסטרונומים גלילאו וקפלר ; לא

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help