sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

המ ין האנושי 5 16 מעניינות ככל שתהיינה הצלחותיהם של בעלי חיים לקשור האדם . בין מילה לדָבָר או בין מילה לחוויה, הקישורים האלה הם מסוג שונה בת כלית מאלה הטבועים בד קדוק טרנספורמטיבי . * אין הם אלא אסוציאציות מקוטעות, שבמנותק מן החוקים הגנרטיביים והארגון הסמנטי, יכולות לשמש ככלים לחשיבה, לדיאלוג ולחקירה לא יותר מקריאות האזהרה של ציפורים ושל שימפנזי בּוֹנוֹבּוֹ הננסים ) או מן הזנבות המכשכשים של כלבים . ואולם, ההתנגדות הזאת איננה נתפסת ברבים כסוף פסוק ; הגנטיקאים טיפחו תיאוריות של “פרוטו-שפה”, המנסות להראות שתיתכנה התקדמויות מקוטעות לקראת פיתוח יכולת 17 לשונית — התקדמויות הכפופות לברירה ברמה הגנטית . גֵנים ומֵמים אנו יודעים שהמין האנושי הסתגל לסביבתו, אבל אנחנו יודעים גם ש הוא סיג ל את הסביבה ש לו לעצמו . הוא הע ביר לצאצאיו אדפטציות לא רק באופן גנטי אלא גם באופן תרבותי . הוא עיצב את עולמו באמצעות מידע, שפה וחילופים רציונליים . הביולוגיה יכולה להכיר בכל המאפיינים האלה, ואפשר למצוא להם מקום בתיאוריה 18 ואולם, תיאוריה כזאת תיסוב יותר על שעתוק של אבולוציונית . חברות מאשר על שכפול של גֵנים . נוסף על כך, החברות האנושיות אינן קבוצות של פרימטים המשתפים פעולה ביניהם ותו לא ; הן קהילות של אנשים החיים תוך שיפוט הדדי ומארגנים את עולמם על פי מושגים מוסריים, שכנראה אינם ממלאים כל תפקיד במחשבותיהם של השימפנזים . ייתכן שהמדעים הקוגניטיביים ישלבו יום אחד את המושגים המוסריים האלה בתיאוריה ביולוגית של המוח ושל תפקודיו . אמיתוּתה של התיאוריה הזאת תיבחן לנוכח הכישורים האנושיים המובהקים, שוואלאס תיאר כבלתי נחוצים מבחינה אבולוציונית, ולא * התיאוריה החומסקיאנית של הלשון, הנקראת "בלשנות גנרטיבית- טרנספורמטיבית", מדגישה את היכולת האנושית ליצור מגוון עצום של מבעים על בסיס מבנה עומק תחבירי אוניברסלי, הטבוע בנו מלידה .

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help