sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

המנהל כמאמן 13 33 . גישות פסיכולוגיות . גישות פסיכולוגיות בד בבד לוובר החל להישמע קולם של פסיכולוגים תעשייתיים שיצאו נגד תיאוריות ניהול שהם כינו אנטי הומניות בטענה שאינן מכירות בעובדה שהאדם הוא יצור מורכב – וכך החלו להתפתח גישות ניהוליות המתמקדות בגורם האנושי וביחסי האנוש בארגון . גישות אלו התבססו על התפיסה שלפיה ניהול נועד להשגת מטרות הארגון באמצעות הנעת אנשים, כלומר העובדים, שהם המשאב העיקרי של הארגון, וכדי להניעם יש להבין מכלול של גורמים פסיכולוגיים וסוציולוגיים . המחקר המפורסם ביותר שהוביל את המהפכה בתחום זה היה ניסויי הותורן ( Hawthorne ) במפעלי הותורן בעיר סיסרו שבמדינת אילינוי בארצות הברית בראשות החוקר אלטון מאיו, מהנדס תעשייתי, פסיכולוג וסוציולוג . מאיו ביקש לבדוק כיצד אפשר להעלות את מוטיבציית העובדים ולהגביר את התפוקה הארגונית במפעליהם . מסקנותיו של מאיו היו שככל שהעובדים קיבלו תשומת לב רבה יותר כך גדלה תפוקתם בעבודה . תפיסה זו הובילה ליצירת מגוון תיאוריות החוקרות את המוטיבציות, את התכונות ואת הציפיות של האדם העובד כבסיס להנעתו, להתמודדות עם התנגדויותיו ושיפור ביצועיו . על בסיס תפיסה זו התפתחו גישות ניהול שהתבססו על מוטיבציות אישיות, ציפיות ותכונות .

אוריון הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help