sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

השפה האדריכלית של נופר מציגה פעמים רבות מעין קולאז׳ של השפעות במודע ממסעותיו הרבים ביפן ובאירופה אחר האדריכלות העכשווית . אין הוא כבול לסגנון מסוים, עד כדי כך שאותו בניין הנבנה בשלבים שונים לאורך השנים ישקף לבסוף את הצורות המתחלפות בכל שלב . לעדותו של נופר עצמו, עבודתו מהדהדת את יצירותיהם של אדריכלים כדניאל ליבסקינד, מריו בוטה, סטיבן הול, רם קולהאוס, ז׳אן נובל, פיטר קוק, טויו איטו או סג׳ימה ( Sanaa ) היפנים ורבים אחרים . נופר אינו נרתע, בתהליך ההתפתחות והשינוי של עבודותיו, לדלג מהשראה אחת לאחרת . את העקביות התחבירית והסגפנות האדריכלית – הנדסית עליהם חונכנו בשלהי המודרניזם, זה שלקח את עצמו ברצינות יתרה — לא תמצאו בעבודתו ולא במקרה . ולבסוף בנימה אישית : אני מכיר את דוד מזה עשרות שנים, מאז התחלנו את לימודי האדריכלות בטכניון . ועל אף ששורשיו בעולם הדתי – לאומי, כבר אז היה יוצא דופן במרחב התרבותי בו גדל — חברה שאמנות בכלל ואדריכלות בפרט אינה בראש מעייניה . ואמנם נדיר גם היום למצוא בקרב קהילת האדריכלים אנשים מסורתיים . אולם אין כאן מקום לקלישאות : גישתו של נופר האדם לחיים בכלל — גישה ליברלית, מתונה, מקבלת את האחר ותמיד פתוחה ברוב קשב לעולם הרחב — משתקפת נאמנה בעבודתו : אדריכלות של פתיחות, של צבע והומור, משתנה ומתרעננת ללא הפוגה — ומשנה מוסכמות . 11 10 /

מתחמי עיצוב ואדריכלות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help