sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

יסודות החשיבה הפסיכואנליטית 13 זו מספק בסיס לעמדה אפיסטמולוגית המהווה חלק בלתי נפרד מהפסיכואנליזה ורלוונטית לעיסוק הפסיכואנליטי העכשווי בנושא . אפיסטמולוגיה זו, טוענת בלס, מתמקדת במעורבות ההכרחית של להיטות, בניגוד לריחוק, בבקשת הידיעה, ורואה במטרה הפסיכואנליטית של ידיעה עצמית נגזרת וביטוי מיידי מאוד של הדחף האנושי הרחב והבסיסי יותר לדעת . בפרק השלישי, "חידת אנלוגיית הפאזל של פרויד : החייאתו של מאבק בספקות ושכנוע פנימי ב משה האיש והדת המונותיאיסטית לפרויד", מצביעה בלס על חידת שימושיו הסותרים של פרויד באנלוגיה של פאזל . היא מראה כיצד בניסיון לפתור את החידה, המשמעויות וההשלכות של מאבקו הקשה של פרויד בחתירה אחר האמת מתעוררות לחיים הן בכתיבתו והן אצל בלס עצמה . במרכז המאבק ישנו מפגש עם מקורות הספק והשכנוע הפנימי שמאפשרים לאדם לאמץ רעיונות שהוא חווה כנכונים, גם אם לא ניתן להציג ראיות לאמיתותם . המאמר שופך אור על חשיבותו של משה האיש והדת המונותיאיסטית כטקסט תיאורטי שמעיד על התפתחויות במחשבתו של פרויד על האמת, על ההיתכנות של השגתה ועל הסכנות והקשיים האינהרנטיים בהשגתה . בפרק הרביעי, "החתירה לאמת כיסוד העשייה האנליטית : נקודת מבט פרוידיאנית – קלייניאנית מסורתית", בתשובה על השאלה אם כיום האמת רלוונטית לפסיכואנליזה, מציגה בלס נקודת מבט שאליה היא מתייחסת כפרוידיאנית – קלייניאנית מסורתית . מנקודת מבט זו, לא זו בלבד שהאמת רלוונטית, אלא שהחתירה אליה היא המסד והטפחות של העשייה האנליטית . בלס סוקרת את גישתו של פרויד לאמת ואז דנה בתרומתה המהותית של קליין להבנתה, לביסוסה ולהעשרתה, בהדגשת חשיבתה של קליין על פנטסיה ועל דחפי החיים והמוות . לסיום מתדיינת בלס עם ההשקפה הנגדית, שלפיה החתירה לאמת אינה רלוונטית עוד לפרקטיקה האנליטית העכשווית .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help