sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

לינור הדר 14 לתפיסות ולתיאוריות עדכניות . אם נערכו שינויים בתוכניות הלימודים מאז כתיבת הספר, אני מתנצלת על כך מראש ומבקשת שתקבלו זאת בהבנה . הספר מביא תמונה מעניינת על תפיסות ומדיניות לגבי החינוך לחשיבה, כפי שאלו באות לידי ביטוי במסמכי תוכניות לימודים - זהו המקום המרכזי שבו תפיסות חדשניות אמורות לבוא לידי ביטוי . לכן גם אין זו הפתעה אם במקרים מסוימים יהיו שינויים כאלה או אחרים . באמצעות המחקרים המוצגים בפרקים השונים, הספר פורש בפני הקוראים מגמות ותפיסות כאלה ואחרות בתחום . מגמות אלה יכולות להצביע על מדיניות המערכת בהתייחס לחינוך לחשיבה לאורך שנים רבות ולשמש מצפן לתכנון ולחשיבה מחודשת על תוכניות לימודים . אם משתמעת מהכתוב בדפים אלה ביקורת כלשהי כלפי כותבי תוכניות הלימודים, אין זו כוונתי כלל ועיקר . כתיבת הספר התאפשרה בזכותם של אנשים רבים, שאציין כאן רק את מקצתם, ואני מתנצלת מראש אם יושמט שמו של אדם שאני חבה לו תודה . ראשית אני רוצה להזכיר את פרופ' גבי סלומון ז"ל, מנחה מחקרי התזה והדוקטורט שטיפח אותי כחוקרת ותרם לעיצוב תחומי העניין המחקרי שלי . תודה לאלה שפתחו לי את הדלת במסגרת לימודי הפוסט‑‑דוקטורט לתחום החינוך לחשיבה ; לפרופ' דיוויד פרקינס, שאני חבה לו הרבה יותר מאשר את היכרותי עם התחום ולכל חבריי בפרויקט תרבויות של חשיבה בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת הרווארד - ד"ר רון ריצהרט, טרי טרנר, מארק צ'ארץ' וחברי הסגל בביאליק קולג' במלבורן, אוסטרליה . תודה לקהילה מיוחדת מאוד של אקדמאים וחוקרים בתחום החינוך לחשיבה בישראל, שאני לומדת מהם על בסיס יומיומי : חברי היקר פרופ' יורם הרפז, שבאמצעות שאלותיו הקשות לימד אותי לחשוב באופן מקורי ויצירתי, ושעזר לי להבין את חשיבות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help