sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

חשיבה מקרטעת 13 של מבחני בגרות בישראל בשישה מקצועות ליבה : תנ"ך, אזרחות, לשון והבעה, ספרות, היסטוריה ומתמטיקה . פרק 6 מציג ניתוח של חשיבה יצירתית בספרי לימוד במתמטיקה בחינוך היסודי . פרק 7 מציג ניתוח של ביצועי הבנה בספרי הלימוד במתמטיקה בכיתות ד' וח' . הפרק משווה בין ספרי לימוד שנכתבו בעברית ותורגמו לערבית לבין ספרי לימוד שנכתבו במקור בערבית עבור תלמידים מהחברה הערבית . פרק 8 מתבסס על השוואת ספרי הלימוד במתמטיקה המוצגת בפרק ,7 ומראה את הקשר בין רמות החשיבה הנדרשות בספר לבין הישגים לימודיים של תלמידים . הפרק מדגיש את חשיבות שילוב החינוך לחשיבה במסמכי תוכניות לימודים ואת הקשר שבין מסמכים אלה לאינטראקציה ההוראתית בכיתה . פרק 9 משווה בין סוגי ורמות החשיבה הנדרשים בשאלות במבחני המפמ"ר ( מפקח מקצוע ראשי ) במדעים לבין אלו הנדרשים במבחני פיז"ה ( PISA ) . הניתוח המוצג מעלה שאלות באשר לדגשים בתוכנית הלימודים במדעים בישראל . השער השלישי מסכם את התובנות שעלו מתוך המחקרים שהוצגו בשער השני . פרק 10 דן בממצאי המחקרים, מציג תובנות ומסקנות ומתייחס להיבטים שונים באופן אינטגרטיבי תוך כדי דיון בהשלכות של מסקנות אלה על תחומים כגון מדיניות, ריכוזיות, היבטים אפיסטמיים ועוד . הספר נסמך על שנים של מחקר בתחום תוכניות הלימודים בישראל . מדובר בתחום דינמי המשתנה באופן עקבי בהתאם למגמות ולחידושים בעולם בכלל ובתחום החינוך בפרט . המסמכים שנותחו הם המסמכים המעודכנים ביותר שהיו בנמצא בעת כתיבת הפרקים השונים בספר . ייתכן ( ואף מצופה ) שמאז כתיבת כל פרק ועד פרסום הספר, ואף לאחר פרסומו, נערכו שינויים בתוכניות הלימודים . מערכת החינוך היא דינמית, וחשוב שתוכניות הלימודים ישתנו ויתעצבו בהתאם למגמות,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help