sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

לינור הדר 12 גם פרק מתודולוגי העוסק בדרכים לחקר מסמכי תוכניות לימודים ובהמשך פרקים המתארים מחקרים שונים שנעשו במסגרת המעבדה לחקר תוכניות לימודים . אלה מצד אחד מדגימים את דרכי החקירה בתחום ומצד שני פותחים חלון אל תוכנית הלימודים הישראלית בהקשר של החינוך לחשיבה . קוראים העוסקים בהיבטים שונים של חינוך עשויים למצוא עניין בחלקים שונים של הספר . לספר שלושה שערים . השער הראשון הוא מבואי, השער השני מביא סדרה של מחקרים המנתחים תוכניות לימודים מנקודת מבט של החינוך לחשיבה, והשער השלישי מביא סיכום אינטגרטיבי של התחום . שער המבואות כולל שלושה פרקים : פרק 1 עוסק בהגדרה של תוכניות לימודים וממקד את הדיון במסמכי תוכניות לימודים ובחשיבותם כמסמכי מדיניות . בהמשך, הפרק מציג ומאפיין את מסמכי תוכניות הלימודים שמנותחים בספר . פרק 2 עוסק בחינוך לחשיבה . הפרק מגדיר את התחום ואת חשיבותו, ודן בחינוך לחשיבה בהקשר קוריקולרי . בהמשך, הפרק מציג את מערכות המיון הספציפיות שבאמצעותן נותחו מסמכי תוכנית הלימודים בספר זה . פרק 3 הוא פרק מתודולוגי המציע משנה סדורה לניתוח מסמכי תוכניות לימודים . בספרות האקדמית חסר פירוט של אופנים, תהליכים ודרכי פעולה אפשריים לניתוח תוכניות לימודים . השער השני הוא מחקרי . הוא כולל שישה פרקים, שכל אחד מהם מנתח מסמכי תוכניות לימודים שונים . מרביתם מדגימים את יישום המתודולוגיה המפורטת בפרק 3 . פרק 4 מתייחס למטרות תוכניות הלימודים . הוא מציג את מטרות תוכנית הלימודים הלאומית ( חוק החינוך ) , ובהמשך מביא ניתוח של מטרות תוכנית הלימודים בשני מקצועות : מדעים ליסודי ולחטיבת הביניים ותנ"ך לחטיבה העליונה . פרק 5 מציג ניתוח

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help