sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לינור הדר 10 מגמה זו אמורה לקבל ביטוי בתוכניות הלימודים . ספר זה עוסק בחינוך לחשיבה בתוכניות הלימודים בישראל . הספר משלב בין תחומי עניין המעסיקים אותי שנים רבות בעבודתי האקדמית : למידה, חינוך לחשיבה וחקר תוכניות לימודים ופדגוגיה . בשנת ,2007 עם חזרתי מלימודי פוסט‑‑דוקטורט בתחום החשיבה באוניברסיטת הרווארד, בארצות הברית, התחלתי לעבוד עם פרחי הוראה, מורים ומורי מורים על שילוב החינוך לחשיבה בהוראה . הובלתי תהליכי למידה מקצועית של אנשי חינוך ותהליכי הכשרה להוראה המפתחת יכולות אלה . אחת התובנות המרכזיות בעבודתי הייתה שמורים, מורי מורים ופרחי הוראה אינם פועלים ולומדים בחלל ריק . פעמים רבות שמעתי מהם שטיפוח חשיבה של תלמידים במסגרת הוראת התכנים אינו מציאותי במערכת שבה הם פועלים . התמודדתי עם מורים, מורי מורים ופרחי הוראה מתוסכלים מההתנגשות בין המסרים שלי בדבר חשיבות טיפוח חשיבה בהוראה בכיתה לבין המסרים המועברים בשדה החינוך . ההקשר שבו הם פעלו היה חזק יותר מתפיסותיהם ורצונותיהם ליישום למידה המטפחת חשיבה מסדר גבוה . הפרקטיקה החינוכית של המורה היא תלוית הקשרים שונים - פוליטיים, חברתיים, כלכליים, מערכתיים, בית‑‑ספריים ועוד רבים אחרים . אחד ההקשרים המרכזיים הוא ההקשר הקוריקולרי . תוכנית הלימודים ( הקוריקולום ) משפיעה באופן מהותי על פעולתו הפדגוגית של המורה - על שיקול דעתו, על תהליכי ההוראה שלו ועל היעדים שהוא מציב עבור תלמידיו . מסמכים שונים של תוכניות הלימודים מעבירים מסרים רבים, גלויים וסמויים, לגבי התוכן, האופן והרמה שבהם צריך ללמוד וללמד . לפני כמה שנים הקמתי את המעבדה לחקר תוכניות לימודים במכללה האקדמית בית ברל . שותפיי הם סטודנטים לתואר שני

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help