sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

לינור הדר 8 רבים המתמקדים בהוראת החשיבה . רבים רשמו הצלחות, אך הם לא שינו את מהות החינוך בבתי הספר . פרויקטים אשר יושמו ועדיין מיושמים ברחבי העולם מתקיימים כאיים פדגוגיים בתוך ים של פדגוגיה מסורתית, שמתמקדת בשינון של ידע ושחזורו ( 2008 Zohar, ) . לכן יישום החינוך לחשיבה דורש לא רק הקמת פרויקטים נקודתיים או החלפת מטרות חינוך ישנות במטרות חינוך חדשות, אלא הגדרה מחדש של ליבת תוכנית הלימודים . שינוי זה הוא בעל עדיפות עליונה בארגונים בינלאומיים כגון הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי ( OECD ) וארגונים אחרים . בתגובה, מערכות חינוך ברחבי העולם עורכות שינויים בתוכניות הלימודים שלהן, וכוללות בהן מטרות מפורשות הנוגעות לחינוך לחשיבה מסדר גבוה . וולנסקי ( 2020 ) מאפיין את השינויים הללו כגל הרפורמה השלישי שהחל לשטוף את מערכות החינוך בעולם עם תחילת המאה ה‑‑ ,21 ואשר הוביל לשפת חינוך חדשה . בסקירה השוואתית בינלאומית בנושא עיצוב תוכניות לימודים למאה ה ‑‑ 21 ( הדר וצבירן, 2018 ) הראינו, למשל, שבתוכנית הלימודים הלאומית באוסטרליה חשיבה ביקורתית ויצירתית הוגדרה כחלק משבעה נושאי ‑‑ על ללימוד רוחבי . בארצות הברית החינוך לחשיבה נכלל במסגרת הסטנדרטים החינוכיים, הכוללים פיתוח חשיבה ביקורתית, יצירתית ועצמאית וכן יכולת ניתוח . בניו זילנד חשיבה ביקורתית ויצירתית מוגדרת כיכולת מפתח, כחלק מהרגלי למידה לחיים שיש להקנות לתלמידים . בסינגפור מתמקדת תוכנית הלימודים בחשיבה ביקורתית והמצאתית . בפינלנד חשיבה מקבלת ביטוי במסגרת הקניית יכולות רוחביות של חשיבה ולמידה, וההוראה מכוונת לטיפוח יכולות אלה . בקולומביה הבריטית בקנדה תוכנית הלימודים מגדירה את החשיבה כאחת משלוש יכולות הליבה, ומתייחסת לפיתוח יכולות של חשיבה יצירתית וביקורתית .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help