sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

ערן אביב 14 האקסיסטנציאליסטים כגון יאספרס, היידיגר, סארטר וקאמי . כל אלו פעלו לאחר ימיו של ניטשה ואימצו רעיונות שונים מהגותו, אך שינו את משמעותם על פי צורכיהם הפילוסופיים . לטענתי, מושגים כגון חירות, התגברות עצמית, פחד, אימה, תקווה, יצירה עצמית, הונאה עצמית ושקר יעיל - עניינם בהקשר הפרגמטי של האדם . המשמועת הנגזרת ממושגיו של ניטשה קרובה יותר לפילוסופים הפרגמטיסטים ג'יימס ודיואי מאשר לאקסיסטנציאליסטים . עם זאת, איני מתנער מההשפעות מרחיקות הלכת של ניטשה על ההוגים האקסיסטנציאליסטים, ולדעתי ניתן לקבוע במובן מסויים שניטשה בישר את האקסיסטנציאליזם החילוני, כפי שרבים לפניי טענו . כאמור, מטרת הספר היא להראות את יחסו הדו‑‑משמעי של ניטשה להכרה . כדי לעשות זאת, עליי להראות ראשית מדוע ניטשה מתייחס בספקנות לתורות ההכרה כפי שהתוו קודמיו, ועל מה הוא מערער . אציג את הספקנות הניטשיאנית ככלי יעיל שבאמצעותו הוא חושף את האשליה שטמונה בכל תורת הכרה . אלא שגם לספקנות פנים רבים, ואילו זו שניטשה בוחר להשתמש בה קרובה לתוצאה הספקנית היומיאנית . לכן בחרתי להציג תחילה את ספקנותו של יום בפרק קצר, כדי שטענותיו של ניטשה יהיו ברורות יותר . הספר מורכב משלושה חלקים . החלק הראשון כולל פרק אחד צר שמציג את הספקנות היומיאנית . מטרת הפרק אינה לעסוק בספקנות היומיאנית גופא, אלא להשתמש בה כדי לדון על הספקנות הניטשיאנית, כפי שהיא באה לידי ביטוי לאורך כל המחקר . טענתי היא שניטשה נסמך בדיוניו על הספקנות היומיאנית והושפע ממנה . ספקנות זו של יום היא מסקנה שנובעת ממחקרו, וניטשה מאמץ אותה ומשתמש בה ככלי יעיל כדי להראות מדוע תורת ההכרה איננה יכולה לגזור ודאות . הספקנות היומיאינית איננה כשם הספקנות הקרטיזיאנית . דיקרט השתמש בספקנות ככלי

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help