sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

גירושולוגיה 12 הפן הפסיכולוגי ננסה להבין את קווי המחשבה "הפסיכולוגיים" של רואי, ג'ני וזיוה . נבחן אם עסקינן בסיטואציה הניתנת לפתרון, ונסיים בעצות רלוונטיות לכלה ולחמות גם יחד ( הן במקרה הספציפי שהוצג והן בכלל ) . נתחיל דווקא ברואי, ונבאר באשר לתסביך אדיפוס : בהתאם לזיגמונד פרויד, התפתחותו של הילד ( נפשית ומינית ) תלויה בפתרון מוצלח של תסביך אדיפוס . מהו בעצם אותו תסביך מפורסם ? הבן אוהב את אמו ורוצה בעלוּת עליה, מתעב את אביו ורוצה להעלימו מן העולם ולתפוס את מקומו לצד האם . נוכח היתרון הפיזי של האב ( איום הסירוס ) , הבן מוותר על תשוקתו לאמו ומקבל על עצמו את האיסור ואת הסמכות האבהית . הפנמה של מערך יחסים משולש זה, אבא-אמא-ילד, חיונית להתפתחותו התקינה של הילד . הילד לומד להתבונן מהצד על יחסים שהוא אינו חלק מהם, ומפתח את יכולת ההתבוננות על המציאות, על האחר ועל עצמו . מחקרים רבים בשנים האחרונות הבהירו שלא נדרש אב דה פקטו ( בפועל ) , שכן כל דמות פיזית נוספת בחיי הילד יכולה להוות דמות אב לצורך פתרון תסביך אדיפוס . כל שנדרש הוא דמות שעשויה להוות צלע שלישית בדיאדה של אם-תינוק . הדמות הנוספת מלמדת את הילד על קיומם של עולם חיצוני, מציאות, סמכות וחוקים . לענייננו, לדאבון הלב נראה שהתנהלותה של זיוה מנעה מרואי את האפשרות לפתור את תסביך אדיפוס ( כפי שזה מוכר בספרות ) ויצרה אצלו חוסר בשלות נפשית ונאמנות כפולה, הן לה והן לג'ני, אשר בסופו של יום החריבה את נישואיו . הבה נבין את החמוֹת : זיוה היא בעצם אמא עם לב שבור . ביום שבו בנה אהובה התחתן, לתחושתה היא איבדה אותו לטובת עלמה

כנרת, זמורה דביר בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help