sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

12 המופלאים | 10 בכלל, התנאים שבהם משלו 12 ראשי הממשלה והיקף אחריותם השתנו מקצה לקצה במרוצת השנים, בשל שלוש סיבות מרכזיות : ראשית, גידול משמעותי בהיקף פעילותה של הממשלה . הרשות המבצעת מטפלת כיום בתחומים שלא היו מוכרים בעשורים הראשונים של המדינה, כגון איכות הסביבה, תקשורת מתקדמת, אנרגיה חלופית ולוויינים . שנית, מעורבות רבה יותר של ראשי הממשלה בפעילות בינלאומית . במציאות הגלובלית רק לראש הממשלה ( ולא לשר החוץ, למשל ) יש כוח פוליטי להתחייב לפעולה בשם המדינה . ושלישית, כאמור, ההתפתחות המדהימה של התקשורת על שלל צורותיה . ראש ממשלה חייב להיות מסוגל כיום להופיע באופן משכנע באולפני טלוויזיה ולצייץ ברשתות החברתיות יותר מאשר להלהיב קהל של 500 , 5,000 או אפילו 50,000 בני אדם באולם, באצטדיון או בכיכר . על כל אלה ראוי להוסיף את הנתון המספרי הפשוט, שבתום מלחמת העצמאות חיו בישראל 630,000 יהודים וכ- 120,000 ערבים . ב- 2020 האוכלוסייה בארץ גדולה פי 12 , וכוללת כמעט תשעה מיליון אזרחים . ערבים אזרחי ישראל מהווים כיום כ- % 20 מהאוכלוסייה . על פי אחת התיאוריות הסוציולוגיות, יש להבחין בין שני סוגי מנהיגים : מנהיגים משימתיים ומנהיגים מפיגי מתח, המחפשים בדרך כלל קונצנזוס . בן-גוריון היה מנהיג משימתי, שהנחיל והגשים "מדינה בכל מחיר", כשֵם סִפרו של תום שגב, והוביל את היישוב היהודי בארץ ישראל למדינה ריבונית . בגין, רבין ושרון היו אף הם מנהיגים משימתיים — בגין עם השלום שכרת עם מצרים, רבין עם הסכמי אוסלו והשלום עם ירדן, ושרון בהחלטתו להתנתק מרצועת עזה . פרס היה ראש ממשלה משימתי בתחום הכלכלי — עם התוכנית הדרמטית לייצוב המשק באחת משעותיו הקריטיות .

כנרת, זמורה דביר בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help