sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

6 . 1 יואב אלשטיין — הנחות אורגניסטיות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 השינוי וההתחדשות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 7 . 1 התרחבות המעגל 1 . 7 . 1 הלל ברזל – גבולות הסמל . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 1 . 1 . 7 . 1 הבבואה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 2 . 7 . 1 ״סיפורי אהבה מיטאריאליסטיים״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 3 . 7 . 1 עדי צמח – ‘מהרהורי לבו’ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108 4 . 7 . 1 שלמה צוקר – “וְדַע מה שתשיב” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 5 . 7 . 1 חיים ברנדויין – ‘עידו ועינם’ : - סיפור פרודי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111 פתחי דברים - גינת, עידו ועינם . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113 בעל ומת בכתבי אוגרית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117 6 . 7 . 1 גרשון שקד – חיפוש אחר אינטרפרטציה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119 8 . 1 מיכל אורון – מִסּוֹדות הקבלה וחוקריה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123 9 . 1 סיכום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 ד . עידו ועינם תשמ״א [ 1981 ] . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 פרקים 1 . 3- 3 . 3 ב״עידו ועינם” : הנושאים והסמלים המרכזיים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 נושא א׳ : הסיטואציה הגרעינית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 1 . 3 מצוקת העגינות : ‘הקונספציה הבסיסית’ ב’עידו ועינם’ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 2 . 3 . הסמלים המרכזיים : לבנה ( גֵרוּת ) - בית ( אַדְנוּת ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132 1 . 2 . 3 לבנה, בית, גאולה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 ימי שלמה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 3 . 3 נושא הגלגולים בסיפור . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 נושא ב׳ : הרקע ההיסטורי של סמל הבית ודרכי עיבודו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141 4 . 3 גלגולי הבית הירושלמי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141 נושא ג׳ : הילקוטים המסורתיים — התגבשותם ודרכי עיבודם בתוך הטקסט . . . . 153 5 . 3 ז׳אנר הילקוט ושילובו ב״עידו ועינם״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153 אוטופיה ( גן עדן ) זמן עבר או ״על-זמן” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159 1 . 5 . 3 ״ילקוט סגולות-מזלות-מלאכים״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159 2 . 5 . 3 ״ילקוט בני - בנימין” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166 3 . 5 . 3 ״ילקוט קהילת התנאים״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170 4 . 5 . 3 ״ילקוט שבט גד” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173 5 . 5 . 3 ״ילקוט גבריה” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 177 1 . 5 . 5 . 3 סיכום-ביניים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 6 . 5 . 3 ״ילקוט קהילת גולי בית ראשון״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 ניתוח הילקוט . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184

ספרא : בית הוצאה לאור - איגוד כללי של סופרים בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help