sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

21׀נזר הפלאים ועוד מחזות מדרום הודו 29 תפקידן המיוחד ( Miḷāvu ) וישבו על הבמה מאחורי השחקנים . של הנַנְיָאר בפולחן המקדש ביסס את מצבן החומרי והקנה להן מעמד חברתי הדומה בחשיבותו לצַ'אקְיָאר . עם הזמן התפתח מתוך הקוּדִיָאטָם 'מופע יחיד של נשים' ( Naṅṅyār - kūttә ) ששימר מרכיבים פרפורמטיביים, מבניים ואסתטיים שלו, אך פיתח במרוצת הזמן מאפיינים ייחודיים, לרבות רפרטואר משלו, והוא 30 המתופפים היו לא רק נותני קצבפעל אף מחוץ לקוּדִיָאטָם . המלווים את המופע, הם תופפו בתיאום עם השחקנים והשחקניות, ובעצם היו שותפים חשובים להתרחשות הבימתית ולביצוע התיאטרלי . הקוּדִיָאטָם נחשב למופע תיאטרלי שנועד בראש ובראשונה לאל — וִישְׁנוּ ( Viṣṇu ) או שִׁיוָה ( Śiva ) — המופיע בהתגלמות מקומית במקדש . סיפור ממקדש בעיר טְרִיפְּרָיָאר ( Triprayar ) הסמוכה לעיר קוֹצִ'י ( Kochi ) מסכם את התפיסות התאולוגיות והפולחניות בדבר זיקתו של הקוּדִיָאטָם לאל מקומי — רָאמָה ( Rāma ) – וִישְׁנוּ — במקדש וממחיש את החשיבות של בניית אולם תיאטרון : כאשר הצַ'אקְיָאר עמד להעלות מופע יחיד ( קוּטוּ ) במקדש לא נמצא בקהל בְּרָאהְמָנָה, אדם המשתייך למעמד הכהונה, כמו שנדרש במסורת המקומית . המבצע היה נבוך ואובד עצות . לפתע נשמע קולו של האל בחיק המקדש, מעין דביר הבית שבו נמצאת דמות האבן של האל : 'את מופע היחיד יש להעלות לפניי ולא לפני בְּרָאהְמָנָה . קיים את המופע במעמד שלי' . על כן נבנה אולם מופעים בפינה הדרום מזרחית של המתחם . כאשר נערך מופע הקוּדִיָאטָם פתחו הכוהנים את דלתות חיק הבית כדי שהאל יוכל לצפות 31 ישירות בשחקנים . 29 19 – 18 . Paulose 2017, pp Gopalakrishnan 2011, pp . 51 – 57 30 Vidyanathan 2011, pp . 132 – 133 31

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help