sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

ספי קופרמן 14 כמובן אינה טענה אגואיסטית, אלא הבנה והכרה ביחסי הגומלין הענפים הקיימים בחברה האנושית . האי‑‑אלימות מכירה ביחסי גומלין אלה . בכך ניווכח ביתר שאת כאשר אדון בקינג ובמלקולם X המאוחר בספר זה . נוסף על כך, האי‑‑אלימות קשורה עבור באטלר לאלמנט נוסף שאותו היא מכנה ״ניתנות 8 למעשה, אם נחזור למושג ההגנה להתאבלות״ ( grievability ) . העצמית, ניתן לומר שתפיסת העצמי במסגרת זו טומנת בחובה אי‑‑שוויון מהותי ביחס להחלת הניתנות להתאבלות - העצמי במובנו הרחב מובן כמי שניתן להתאבלות, כחיים, בעוד האחר אינו מובן ככזה . ככלל, ניתן לומר שהאלימות מניחה חוסר שוויון ביחס לניתנות להתאבלות . על פי דרכה של האלימות ישנם חיים שאינם ניתנים להתאבלות ולכן ניתן להפעיל 9 אלימות נגדם . דבריה של באטלר מציבים לפנינו אתגר . בעיקרו של דבר, מדובר בהצבת אלטרנטיבה לא‑‑אלימה בת‑‑קיימא להתנגדות האלימה . בכך מתמזגת דאגתה של באטלר עם השאלה הפציפיסטית שהצגתי בתחילת דבריי . בהמשך לכך, ספר זה מבקש להרים את הכפפה הפילוסופית ולהציב את תורת ההתנגדות הלא‑‑אלימה של קינג כאלטרנטיבה בת‑‑קיימא לתורת ההתנגדות האלימה של פאנון . על מנת לעשות זאת יש להתייחס אל ההתנגדות האלימה ברצינות הראויה, על מנת שיעלה בידינו להבין את הסוגיות שאליהן היא נדרשת ואת האופן שבו ההתנגדות הלא‑‑אלימה מתמודדת עם סוגיות אלו . נשוב לרגע לממי . מסקנותיו בספרו מתקבלות תוך כדי חשיפת הדיאלקטיקה בין כובש לנכבש וביאור מהלכה . דבריו בניתוח התהליך מרתקים, אך לא אלווה את הקוראים בפירוט נבכיהם . זאת מכיוון שניתוחו של פאנון את המצב הקולוניאלי עושה שימוש באותה דיאלקטיקה על מנת לקבוע שהיא אינה מספקת - ונימוקיו משכנעים . כפי שנראה בפרק השני, פאנון

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help