sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

סרטים עולמיים 11 קמבודיה בתקופת שלטון האימים של פול פוט והמהפכה החומיינית באיראן ) . הם עוסקים בפרשות שנויות במחלוקת ( עינוי האסירים העיראקים בכלא אבו גרייב, שביתת הרעב של אסירי המחתרת האירים במחאה על תנאי הכליאה בבתי הכלא הבריטיים, טיוח פשעי מלחמה במלחמת לבנון ) . הם מציעים אופנים חדשים לייצוג סוגיות נשיות כאובות או מושתקות ( למשל דיכאון לאחר לידה, אונס, הפלה, מעבר בין‑‑דורי של טראומה נשית ) וכן התמודדות עם זהות מינית להטב"קית . הם חוקרים דמויות שנויות במחלוקת ( כמו אדוארד סנודן שהדליף לעיתונות מידע סודי על תוכניות המעקב של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית ) או נשכחות ( למשל הציירת הצרפתייה סראפין לואי מסנליס שזכתה להכרה רק לאחר מותה ) , כמו גם את השפעותיה הדכאניות של הגלובליזציה . כל אחד מהסרטים הנדונים כאן מצטיין בדרך הייחודית והמפתיעה שבה הוא מספר סיפור, משתמש במבע הקולנועי ומערב את הצופים . אף שלעיתים זו עשויה להיות חוויה תובענית, היא מעוררת רגשית ומציעה ריבוי הזדהויות . התוצאה היא שהסרטים של הקולנוע הזה, ה"בלתי נראה", תובעים מאיתנו כצופים שוב ושוב לנקוט עמדה לגבי הסוגיות המועלות בהם ולהיות מעורבים אתית . זו בהכרח צפייה מחייבת, לא מנחמת . בין שמדובר בסרטיהם של במאים ידועים - שאינם שייכים במובהק לקולנוע המיינסטרים - כמו מיכאל הנקה וורנר הרצוג ודוקומנטריסטים מהוללים כמו ארול מוריס, סרגיי לוזניצה ופרדריק וייזמן, ובין שמדובר בשמות פחות מוכרים במערב כמו רית'י פאן ( Rithy Panh ) , בינג ואנג ( Bing Wang ) , עבדולה מוחמד סעד ( Abdullah Mohammad Saad ) ובבמאיות כמו קלאודיה יוסה ( Claudia Llosa ) , אמילי עטאף ( Emily Atef ) ומלגוז'טה שומובסקה ( Malgorzata Szumowska ) - הסגנון האחר של סרטיהם מבטא באופן עמוק שאלות של אחרוּת שהן

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help