sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

גבריאלה מן 14 שפרויד הציב בפנינו ; הולך מעבר לחקר הנפרדות כפי שההגות הקלייניאנית של השלכות והשלכות נגדיות מציעה ; ומציג חשיבה על מרחב אין‑‑סופי של גלוי וחבוי כאשר החבוי, הפוטנציאל, עשוי להתגלות בתנאים קונטקסטואליים מסוימים, כמו בהקשר של פסיכואנליזה . בחקר זה של הרבדים השונים של התודעה, מתברר שרבדים גלויים מושתתים לעיתים קרובות על שניות ועל פיצול, בשעה שהרבדים הסמויים מהעין מושתתים על אחדותיות . ההתבוננות הרוחנית חותרת לרובד זה של אי‑‑שניות . ממד רוחני זה עובר כחוט השני בכל הפרקים . בין שמדובר בפיצולים של זהות, בפיצולים בין מטפלת שמאלנית ומטופלת ימנית, בפיצול בין מפגעים לקורבנות, בפיצולים בעצמי שמקורם בטראומות קשות בעקבות השואה או בעקבות מלחמה ובמיתוסים שונים שהפסיכואנליזה אימצה לחיקה - כולם מגלים תנועה בין פיצול לבין איחוי והתמרה . נוכחות משוקעת בזולת, כפי שהפסיכואנליזה יכולה להציע, מטפחת התמרה מסוג זה ויכולה לתרום למימושן של חוויות שטרם נחוו ואפילו להתהוות של עצמי וירטואלי . האיכות הרוחנית בספרה של מן מוזנת על ידי נגיעה עדינה בהגות הבודהיסטית . הגות זו חתרה לטפל בסבל האנושי כמו הפסיכואנליזה, אך גם הציעה פרקטיקות לתרגול כזה . נגיעה זו עדינה וסמויה בפרקים רבים, אך גם מגיעה לדיון מפורט בפרק התשיעי . שם הזיקה בין הפסיכואנליזה לבין ההגות הבודהיסטית מגיעה לדיון ברור וחד‑‑משמעי . בכל אחד מהפרקים חומרים קליניים מדגימים בצורות שונות את התהליך הפסיכואנליטי אשר ממוקד בהתמרות אלה .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help