sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא | 13 | להפעלת הדף . הבחירה בשירים הזוכים וניתוחם נועדו לבדוק את טעמו של קהל הקוראים האינטרנטי . שירי "פועמה" שיקפו טכניקות של כתיבה, סלקצייה ופרסום בקרב חברי הקהילה האינטרנטית, ומהן יכולתי ללמוד עוד על מאפייני השירה ברשת . ניתוח השירים נעשה בשלושה שלבים . תחילה מוינו השירים על פי התפקיד המרכזי של המדיום בשיר, מתוך צמצומם של התפקידים המגוונים המופיעים בשירים לשלושה אשכולות מרכזיים, שהם שלושת הפרקים הראשונים : האינטרנט ככלי לתיעוד מטעם המשורר, האינטרנט ככלי עבודה של המשורר והאינטרנט ככלי למשחק . אחר כך מוינו השירים על פי קריטריונים אסתטיים — כגון צורות הומוריסטיות, מידת הקונספטואליות של השיר, העיסוק הארספואטי בכתיבה, מידת החיקוי ואינטרטקסטואליות, ועל פי האופן שבו הם מתממשים בהקשר האינטרנטי . ולבסוף הוצלבו צירי הניתוח עם החלוקה הכללית של השירים לתמות : שירים שהנושא שלהם הוא האינטרנט, שירים המתפרסמים לראשונה באינטרנט בקהילה הספרותית המקוונת ושירים הנוצרים בטכניקות כתיבה אינטרנטיות ( שירה דיגיטלית ) . תהליך הניתוח אפשר לי להגדיר את כל אחד מטיפוסי השירים על פי התנאים השונים שבאמצעותם הוא מתקיים . 7 באחרית הדבר מסוכם הדיון ומוצגת השוואה בין מאפייניה של כל קבוצת שירים לשתי הקבוצות האחרות . השוואה זו מייצרת מודל תאורטי ומתודולוגי ראשון מסוגו לניסוח מערכת קשרים המשלבת את כל הגורמים הפועלים על השיר האינטרנטי : יחסי צורה ותוכן בתוך היצירה האסתטית, התייחסות לקהילה היוצרת ולאלמנטים הפרפורמטיביים של היחיד הפועל בתוכה, ולשימוש באינטרנט כטכנולוגיה חדשה . כחוקרת, ולא פחות מכך כמשוררת, אני חווה את הכניסה ואת ההיטמעות של האינטרנט ושל ערכים בשדה הספרות כרעש אדמה . כקוראת שירה צעירה נדמתה לי השירה מקדש מעט . לא הייתה לי גישה אל המשוררים והמשוררות שקראתי ; לא הכרתי את פניהם, את 7 1373 . Starks & Trinidad, Choose Your Method, p

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help