sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

אינטרנטיקה | 12 | בעיתונות המודפסת, כגון גילי חיימוביץ', תומר ליכטש ושלומי חסקי ; מי שזכה בפרס ספרותי, כגון עדי עסיס, אלפרד כהן ותהילה חכימי ; מי שיצירתו פופולרית בקרב קהל הקוראים, כגון אגי משעול ונעם פרתום ; וכמובן משוררים העונים לכל או לרוב הפרמטרים האלה, כגון אגי משעול, זלי גורביץ', נעם פרתום ומרדכי גלדמן . קבוצה נוספת של שירים נבחרה מתוך דף הפייסבוק "פועמה", שהקמתי וניהלתי אני בשנים 2012 - 2014 . דף זה שימש מעבדה ספרותית לשירה אינטרנטית . "פועמה" הוא דף קהילה שפעילותו התבססה על פרסום שירים מקוריים שלא פורסמו בעבר והמשוררים עצמם הם ששלחו אותם . בכל יום, חמישה ימים בשבוע, התפרסם שיר בדף . שלא כמקובל במערכות ספרותיות, לא התקיים ב"פועמה" תהליך של לקטורה, וכל שיר שנשלח אליו התפרסם . הדף היה כמין תחרות שבועית, וכל שיר שהתפרסם בו קיבל 48 שעות תגובה, שבהן נספרו הלייקים, השיתופים והתגובות, בלי קשר לתוכנן של התגובות . השיר שקיבל את מספר התגובות הגבוה ביותר זכה בתחרות והועלה שוב במוצאי השבת, בלוויית רשימה קצרה . מכיוון שהשירים שנשלחו ל"פועמה" היו שירים שפורסמו לראשונה בפייסבוק, ואת רובם כתבו יוצרים שנחשפו לראשונה ברשת, אפשר לכנותם שירים אינטרנטיים . ב"פועמה" רשומים 2,926 קוראים, ותפוצת הדף השבועית בזמן פעילותו נעה בין 5000 ל- 12,000 קוראים שבועיים, הכול לפי השירים המתפרסמים . במשך 100 שבועות פרסמו ב"פועמה" כ- 350 כותבים צעירים ומבוגרים, מנוסים וחדשים . בזכות הנתונים הסטטיסטיים שפייסבוק מייצרת, יש בידי סטטיסטיקות מדויקות הנסמכות על פרופילים פעילים, שמלמדים על הקוראים של הדף, קוראים צעירים רובם ( בני 25 - 34 ) . תמונת השירה האינטרנטית העולה מ"פועמה" היא אומנם תמונה חלקית, אבל היא מייצגת טווח רחב של שירת הגולשים באינטרנט . הבחירה בשירים שהתפרסמו בפייסבוק במסגרת תחרות נועדה להדגים את מאפייני השיר הפופולרי בקהילה הספרותית המקוונת, וכן את האינטראקציות שהוא מזמן בין חברי הקהילה . על מנת לצייר תמונה מקיפה בנוגע לנעשה ב"פועמה" הוספתי לקורפוס השירים 85 שירים, מאת 71 משוררים, שזכו ב- 85 השבועות הראשונים

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help