sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

| 13 חמישים קריאות בסיפורי חסידים ואם כך, יכול הריקוד לכלול את בני ברק ואת נהלל כאחד, כשם שנכללים בו שמים וארץ . כשם שמרקדות בו המצבות שבאוקראינה עם חיינו הממשיים שבעולם הזה . ד . ועדיין לא פטורים אנו מלשאול מה הלאה . האין אנו זקוקים לסיפור חדש ? ה . מראשיתה עסקה התנועה החסידית בסיפור סיפורים, והחל מאמצע המאה הי"ט הפכו סיפורים אלו גם לתופעה ספרותית מגוונת ורחבת היקף . אלפי סיפורים סופרו ונמסרו בעל פה ובכתב . סיפורי החסידים מכילים אגדות ומדרשים, ומהווים בכך מעין המשך לעולם האגדה והמדרש של חז"ל . הגדרתו של הסיפור החסידי היא נושא לעיון ולדיון . יש שהגדירוהו על פי תפקידו המיסטי כאמצעי לליקוט ניצוצות הקדושה הפזורים במציאות ( יוסף דן, הסיפור החסידי ) . יש שפנו אל ההגדרה הסוציולוגית ואל העובדה שהסיפור סופר בחוג החברתי של הסביבה החסידית ( גדליה נגאל, הסיפורת החסידית ) , וישנן גם הגדרות נוספות . מה שברור הוא שהחסידים סיפרו סיפורים ללא

כנרת, זמורה דביר בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help