sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פרולוג | 13 לשעבר נורמן מקליין בספרו עטור הפרסים Young Men and Fire ( גברים צעירים ושרפה ) , הספר שתיעד את האסון . "אילו סוקרטס היה לוחם בשרפה בערוץ מאן, הוא ואנשי הצוות שלו היו נשרפים באש בעודם יושבים שם ודנים 12 בכך . " דודג' שרד לא מפני שחשב לאט יותר . הוא יצא משם בחיים הודות ליכולתו לשקול מחדש את המצב ולעשות זאת מהר יותר . 12 צנחני שרפות שילמו במחיר חייהם מפני שההתנהגות של דודג' נראתה להם לא הגיונית . הם לא יכלו לחשוב מחדש על הנחות היסוד שלהם ולעשות זאת בַּזמן . במצב של מצוקה חריפה, אנשים בדרך כלל חוזרים לתגובותיהם האוטומטיות, 13 יש בכך יתרון, שכן זה מצביע על הסתגלות אלו שהם מורגלים בהן היטב . אבולוציונית, אבל רק כל עוד אנחנו מוצאים את עצמנו באותה הסביבה שבה התגובות האלה היו הכרחיות בעבר . אם אנחנו צנחני שרפות, תגובתנו הרגילה היא לכבות שרפה, לא להבעיר אחת חדשה . אם אנחנו נמלטים על נפשנו, תגובתנו הרגילה היא להימלט מהאש, לא לרוץ לעברה . בנסיבות רגילות, האינסטינקטים האלה עשויים להציל את חיינו . דודג' שרד בערוץ מאן מפני שביטל כהרף עין את שתי התגובות הרגילות . איש לא לימד את דודג' להבעיר שרפת מילוט . הוא אפילו לא שמע על הרעיון ; מעשיו היו אלתור מוחלט . מאוחר יותר, שני השורדים האחרים העידו בשבועה ששום דבר שדומה לשרפת מילוט לא הוזכר בהכשרה שעברו . מומחים רבים בילו קריירות שלמות בחקר שרפות גדולות בלי שהבינו שאפשר להישאר בחיים בעזרת יצירת חלל בתוך הלהבות . כשאני מספר לאנשים על ההימלטות של דודג', הם בדרך כלל מתפעלים מהתושייה שלו בשעת לחץ . זה היה גאוני ! התדהמה שלהם הופכת עד מהרה לדכדוך כשהם מסיקים שרגע כזה של אאוריקה הוא מחוץ להישג ידם של בני תמותה רגילים . בקושי הצלחתי לפתור את התרגיל בחשבון שקיבל הילד שלי שבכיתה ד' . אבל רוב רגעי החשיבה-מחדש אינם מצריכים מיומנות או כישרון מיוחדים . כמה רגעים לפני האסון בערוץ מאן, צנחני השרפות החמיצו עוד הזדמנות לשקול את מצבם מחדש — ואפשרות זו היתה ממש בהישג ידם . ממש לפני שדודג' החל לזרוק גפרורים לתוך העשב, הוא הורה לאנשיו להפיל לארץ את הציוד הכבד שעליהם . במשך שמונה הדקות שעברו עד אז הם רצו

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help