sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 הילה שלומית קינל - לימוני 7 בעלת מאפייניםהנשים כ " קבוצה ספרותית נפרדת " ו " שונה ", עצמאיים . הגישה " התרבותית " של ביקורת כתיבת הנשים פיתחה הנחות ביחס לתת – תרבות של נשים ) subculture ( , והיא מסבירה את ייחודיותה של הכתיבה הנשית כנובעת מניסיונן המשותף של הסופרות כנשים ומתוך תרבותן המשותפת . אחת מהנחות היסוד של הגישה ה " תרבותית " מצביעה על הצורך לקרוא את הטקסט הנשי כשיח בעל " קול כפול " הנוצר מתוך שני מעגלי תרבות וחיים שבהן מצויות הנשים — המעגל ההגמוני הגברי והמעגל הנשי – אוטונומי . נשים מצויות " בתוך שתי מסורות הפועלות בעת ובעונה 8 אחת ", ובכתיבתן נוצרת " הידברות " בין המסורות . הספר מנסה אפוא לבחון את כתיבתן של הסופרות לאור שתי הפרספקטיבות — זו של ההיסטוריוגרפיה הקנונית וזו של ביקורת הנשים , ובאופן הזה מבקש לעמוד על הדיאלקטיקה הנוצרת בין שני הקולות ) הקנוני – גברי והנשי ( , תוך כדי התחקות אחר כמה תמות מרכזיות המהוות תוצר ייחודי של קול כפול זה . השילוב בין הזהות הנשית הייחודית של הסופרות והחוויה הנשית האוטונומית החוץ – ספרותית שלהן לבין מסורת הכתיבה ההגמונית הגברית בת הזמן והחוויה הביוגרפית הדורית – היסטורית המשותפת לכותבות עם הסופרים בני דורן , יצר כמה נושאים המהווים פרי שילוב של שני מעגלי החיים והתרבות שאליהן השתייכו הכותבות — המעגל הנשי והמעגל הגברי . תמות אלה מהוות אלטרנטיבה נשית לעיצובים בולטים בסיפורת הגברית בת התקופה . 3 . שלוש תמות : שלוש דמויות א . הילדה הנאבקת בהדרה מהתרבות הקנונית התמה הראשונה שבה יעסוק הספר היא התמה של דמות הילדה הנאבקת בהדרתה מהתרבות הקנונית היהודית . תמה זו מהווה מקבילה נשית ותיאור משלים לתיאור הנפוץ של דמות הילד

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help