sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 גידי איפרגן מדיטציה, ללא פעולה או פרי כלשהם, המצב של המנדלה המיוחדת מושלם מעצמו [ . . . ] תודעה העסוקה בשאיפה [ לשחרור ] לעולם לא 1 תהא משוחררת . [ בעצם ] העיסוק בחיפוש, המחפש מאבד את דרכו" . הכוונה שבבסיס השלילה של לוֹנְגְּצֶ'נְפָּה ברורה : את המודעות הטבעית - ריקה וחסרת זהות - אי – אפשר להשיג על ידי שיטות אימון השייכות לעולם הטנטרה, הכה מוערך בבודהיזם הטיבטי . שיטות אלה מאכלסות את תודעת המתרגל כתהליכים מנטליים מורכבים, בין שהם קשורים בתרגול הרוחני ובין שבחיפוש אחר החוויה של הטבע האמיתי של תודעתו . עצם השאיפה להיווכח במודעות הטבעית עשויה להסיט את המתרגל מתפיסה ישירה של המציאות ומראייה צלולה שלה, כפי שהיא . המבוכה שלי גברה משגיליתי שלאחר שלילה עקבית וחוזרת של סדרת תרגולים רוחניים, השייכים למסורת הבודהיסטית – טיבטית, לוֹנְגְּצֶ'נְפָּה המליץ למעשה על תרגולים ממוקדי מטרה : היוגה של הגורו, שבה המתרגל ממקד את תודעתו בדמותו של הגורו שלו ושואף למזג את תודעתו עם תודעת הגורו ; שינון מנטרות תוך כדי הַחְזָיָה של ישויות שמימיות ; מדיטציה על מנדלה, שהיא תרשים סימבולי מיסטי ; וחקירה של התודעה והתחקות אחר 2 כיצד אפשר להבין את הסתירה בדברי לוֹנְגְּצֶ'נְפָּה, בין שורשיה . שלילת התרגול הרוחני להמלצותיו לתרגול ? כיצד אפשר להבין את סדרת הפעילויות שלו, הכוללת לימוד, כתיבה, התבודדות והקמה של מרכזי לימוד, לאור טענתו שכל פעילות המכוונת להשגת הידיעה המשחררת היא חסרת תועלת ? בשלב זה החלטתי לחקור את הקשר בין הידיעה המשחררת לתרגול הרוחני, ובעיקר להבין את שלילת התרגול הרוחני ואת הצגתו כחסר תועלת : לשרטט את גבולותיה של השלילה, לבדוק את תכליתה ולהבהיר את מניעיה אצל לוֹנְגְּצֶ'נְפָּה . אולם לפני כן, מן הראוי שאציג את ההקשר הכללי של השלילה בבודהיזם לצד מושגים בסיסיים מעולם הבודהיזם .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help