sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 דוד רטנר זוהי איננה העבודה הראשונה על טעמים מוזיקליים של בני נוער, ואף לא הראשונה העוסקת בטעמיהם של בני נוער יוצאי אתיופיה בישראל . עם זאת בעבודה זו ניסיתי לתת קדימות לנרטיב, לקול ולחוויה של בני הנוער . תיאוריות על טעמים, על מוזיקה ועל זהות ישמשו נקודות ייחוס וכלי עזר לניתוח, ופחות מטרה בפני עצמה . במהלך הכתיבה אף השתדלתי ככל האפשר להרחיק את עצמי מעמדה שיפוטית באשר לטעמים של בני הנוער, בין שמדובר בשיפוט "מימין" - ולפיו הטעמים אינם סתגלניים דיים - ובין שמדובר בשיפוט "משמאל", קרי שהטעמים אינם מחאתיים מספיק . לטעמי, עמדות שיפוטיות מעין אלו רווחות למדי בכתיבה המחקרית על הנושא, לפעמים על חשבון החוויה והקול של המרואיינים עצמם . בעבודה זו ביקשתי כאמור לנקוט גישה מעט אחרת . ראיונות העומק שעליהם מתבסס החלק האמפירי של עבודה זו נערכו בשנים 2007 - 2008 במסגרת עבודת הדוקטורט שלי, בשלוש ערים בחלק הדרומי של מרכז הארץ . מרגע שהחלטתי לראיין בני נוער על העדפותיהם המוזיקליות החל להדהד בראשי המשפט האלמותי המיוחס לפרנק זאפה : "לדבר על מוזיקה זה כמו לרקוד על ארכיטקטורה" . דהיינו : מוזיקה עושים, למוזיקה מאזינים, מוזיקה מרגישים . על מוזיקה לא מדברים . למרות החשש, גיליתי מהר מאוד שכאשר יש לך פרטנרים מוצלחים לריקוד, כמו המרואיינים והמנחים שלי, הרי שריקוד שעניינו ארכיטקטורה יכול להיות עניין מרתק, מלמד ומעורר השראה . תודתי נתונה בראש ובראשונה למרואיינים שלי, ארבעים בני נוער יוצאי אתיופיה אשר הקדישו מזמנם וממרצם כדי להשתתף בראיונות . מאז עברו אי אילו שנים, וייתכן שרבים מהם כבר הספיקו לשכוח את המראיין המבוגר וה"נץ'" ( "לבן" באמהרית ) שהציק להם בשאלות מוזרות על מוזיקה . אך אני זוכר ומוקיר תודה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help