sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 דפנה סרינג אומר גאלי, עשויה להניב את ההסכמה החסרה דרך שכנוע, דרך הצעת משמעות שתתקבל על כל הדעות או דרך השגת 2 הסכמה כזו לא נוצרה בנוגע הסכמה על כך שנחוץ להסכים . למקורה של תופעת הכריזמה, למהותה ולמשמעותה, ואולי גם כלל אינה נחוצה . אדרבה, מידת המסתורין המאפיינת נוכחות כריזמטית, זו שקל יותר לחוש בה מאשר להגדירה, מתמידה לעורר עניין בתופעה ובמופעיה בהקשרים שונים - פוליטיים, תרבותיים ובמקרה הזה גם קולנועיים . ג . המושג "קולנוע" אוצר בתוכו סדרת היבטים מובחנים : בצד הסרטים עצמם המושג מתייחס גם לאולמות ההקרנה, לטכנולוגיה ולתרבות הקולנועית שהתפתחה סביבם . הכתיבה על אודות ה"קולנוע" דורשת אפוא הקפדה על בחירת ההיבטים הרלוונטיים ביותר לכל דיון . מכיוון שתהליך כזה יוצר לא פעם סרבול ועודפות סגנונית, מתחייבת פשרה . לפיכך נותר לעתים השימוש באופיו הכולל של המושג על כנו . ד . הבחירה בנקודת מבט רחוקה יחסית ממוקדי הדיון העכשווי הותירה מחוץ לתמונה קולות חשובים לא מעטים הנשמעים כיום . בעשורים האחרונים ניכרת בתיאוריה הקולנועית השפעתו של הזרם הפוסט – מודרני, שמיטיב לחלץ מהמסך הגדול עדויות לשליטת ההגמוניה ב"תעשיית האשליות" ושוחריה . חשיבותו של הדיון הביקורתי, שנערך לרוב מנקודות מבט פוליטיות וסוציולוגיות, ברורה ומוערכת . ואולם, בה בעת נחלש כוחו של הדיון האסתטי באמנות הקולנוע ובחוויית הצפייה בו . הדיון האסתטי, שבו בחרתי לספר זה, ממוקד במדיום ובדרכו היצירתית לבטא תשוקות, חרדות ומשאלות לב . מובן שהעיסוק במנהיגות כריזמטית מזמן גם קולות ביקורתיים, אולם הדגש מונח יותר בטיב מופעיה הקולנועיים מאשר בשיפוטה . בשל 2 . 197 - 167 : 1956 - 1955 Gallie,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help