sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 רעיה מורג 3 ואילו שלדים, אשר לעתים קרובות גוררים את החיים אל מותם, בסדרה של גלופות עץ שיצר הצייר והאמן הגרמני האנס הולביין הצעיר, ואשר התפרסמה בעיר ליון בשנת ,1538 מפתיע המוות 4 בסרטו של את קורבנותיו בזה אחר זה, לעתים באופן אלים מאוד . פולמן, קולו — המשקף את זיכרונותיו של פרנקל — מציין שריקודו של פרנקל התחולל כאשר "מאתיים מטרים מהצומת, התומכים של באשיר תכננו את הנקמה שלהם, טבח במחנות הפליטים סברה ושתילה" . אם כן, מי בסצנת הצומת מסמל את המתים ומי מגלם את החיים ? ריקוד הוואלס הוא במהותו ריקוד זוגי ; בהיותו כזה מהווה ריקודו של פרנקל אנלוגיה אירונית וטרגית לזוגיות הכושלת המתנהלת בין ישראל לבאשיר, ובד בבד הוא מהווה אות למלכודת האימה שעוד עתידה להתחולל . ספר זה מבקש לבחון כל מלכודת מלחמתית ומוסרית אפשרית בגל הסרטים ) והספרות ( שהולידה האינתיפאדה השנייה — בין שהיא קולקטיבית ובין שאישית, בין שהיא נחווית על ידי קורבנות ובין שעל ידי מעוולים — במטרה להגדירה מחדש . תקוותי היא להציע תשקופת ) פרספקטיבה ( חדשה בנוגע למידת האחריות והאשמה של המעוול ושולחיו, תוך בחינת דמויותיהם של השלד והרקדן, זאת לאור התמורות שחלו במלחמות במאה ה – 21 . הספר מציע כיוון תפיסתי חדש בחקר הקולנוע הדן בטראומות לאומיות, בעודו מזהה, לראשונה, מעבר מהטראומה הנחווית על ידי הקורבנות לזו הנחווית על ידי המעוולים והתובעת, לפיכך, אפיסטמולוגיה מסוג חדש . הספר תובע מהקוראים התנתקות, הן פסיכולוגית, הן תרבותית והן פוליטית, ממנגנון הדחקה ששורשיו עמוקים . בהיותי חוקרת ישראלית מהשמאל, הלכודה סמלית וממשית זה חמישים שנה במשטר של כיבוש שאני מתעבת, מטרתי היא להגדיר את 3 . 35 . Cohen, 1982, p 4 . ראו סופיה אוסטרוויג'יק ) 2004 Oosterwijk, ( .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help