sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 רעיה מורג אסתטית את המציאות שבה הוא נוצר הפכה למשמעותית במיוחד לנוכח ההדחקה הרווחת של מציאות הכיבוש בשנים אלה בקולנוע העלילתי . הקולנוע התיעודי מתמודד עם ההדחקות המשתקות את שיח התרבות הקולנועית בישראל באמצעות חתירה תחת תפיסות מסורתיות . ספר זה מבקש לדון בנתיב מרכזי אחד של חתרנות זו, קרי גל הסרטים ) והספרות ( החדש שהולידה האינתיפאדה השנייה, המייצג את הטראומה של הכובש / המעוול . הגל החדש של סרטי התעודה, וספר זה בעקבותיו, מציעים לבחון מחדש מכלול שלם של תפיסות, זאת לאור הדחקתה של דמות הכובש הפוסט – טראומתי הן בחקר הטראומה בספרות הפסיכיאטרית והפסיכולוגית, הן במחקר על טראומה בקולנוע, הן בשיח הציבורי הישראלי והן בקולנוע הנרטיבי . גל הסרטים והספרות התיעודית הנדון בספר זה מסמן מעבר במחקר תופעת הפוסט – טראומה בקולנוע, מעידן העד לעידן הכובש . כל עת ודימויי המוות שלה, ובעתות של מלחמה וטראומה לדימויים הללו תהודה מיוחדת . הקולנוען הישראלי ארי פולמן, אשר הציג בשנת 2008 את חוויית הפוסט – טראומה של הכובש במלחמה, היה מראשוני היוצרים בגל החדש של הקולנוע התיעודי שקראו תיגר על הצופים בישראל ובעולם כאחד . בסרטו התיעודי – מצויר ואלס עם באשיר מתאר פולמן, ששימש הן כבמאי והן כתסריטאי, את 1 סצנת הריקוד, המייצגת אירוע "ריקוד המוות" ) Danse macabre ( . טראומתי שהתרחש עשרים ושש שנים קודם לכן במערב ביירוּת, בעיצומה של מלחמת לבנון הראשונה, מציגה קבוצת חיילים 1 . ריקוד המוות נגלה לראשונה בשנת ,1376 בשירו של ז'אן לה פבר ) "Je fis de Macabré la danse" ( le Fèvre . עם זאת, מקורותיו של ה – danse macabre נותרו מעורפלים . ג'ון כהן ) 36 . Cohen, 1982, p ( מצביע על ויכוח אקדמי בנוגע למקורות המילה macabre : יש הסבורים כי היא נגזרה מהמילה הערבית מגבָּרה ) בית קברות של כנסייה ( , ויש הסבורים כי מקורה במילה העברית קברן או מקבר ) חופר קברים ( .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help