sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 רז שפייזר ב – y , כאשר שתי אפשרויות אלו ( או יותר ) ניצבות בו – זמנית בפניו . אם אין סיבה לבחירתו ואם היה יכול באותה מידה לבחור באפשרות האחרת, אזי, כאמור, הבחירה נדמית שרירותית או אקראית . אולם אם נגרמה הבחירה, גם אז אין היא חופשית . יש המנסים לפתור בעיה זו על ידי הבחנה בין טעמים ( reasons ) לסיבות ( causes , למשל, 1997 Goetz ) ; ויש המאמצים, כפי שיתברר, תמונה של תודעה ריקה, חסרת פניות ותכונות . ניסיונות אלה אעמיד בהמשך במבחן, ותנאי האפשרויות האלטרנטיביות יהווה אחד ממוקדי הדיון העיקריים, הן בדיאגנוזה של בעיית חופש הרצון והן בניסיון להשיב עליה . * * * אם כן, אלו העמדות המרכזיות וקשייהן בשאלת חופש הרצון . בהצגתן לא התכוונתי לפירוט מלא שלהן, אלא בעיקר רציתי להצביע על כך שהאגנוסטיציזם המתפתח בתחום, יש לו על מה להסתמך . שכן ניתן לשאול, ושאלה זו מקבלת משנה תוקף דווקא לאור ההתפתחויות החשובות בתחום, מדוע נדמית הבעיה בלתי פתירה היום לא פחות מאשר בעבר ? יתרה מזאת, אפשר לטעון שלמרות התפתחויות אלו, העמדות הבסיסיות והבעיות העיקריות נשארו כשהיו, ומכאן אולי הפסימיזם בנוגע לפתרון אפשרי . זה עשוי להישמע כסתירה אם, מחד גיסא, אני טוען שבשדה הדיון האנליטי חלו התפתחויות רבות וחשובות בנושא, ומאידך גיסא שהעמדות והבעיות המרכזיות נשארו כשהיו . אך אין זה בהכרח כך : ניתן לדמיין את התפתחות הדיון האנליטי בנושא כמבנה פירמידלי . יסודות הדיון אינם משתנים, אולם המבנים שבונים עליהם הולכים ומשתכללים, מחדדים ומבהירים את בעיות הבסיס, אך אינם פותרים אותן, שכן בעיות אלו - אופן ניסוחן וממילא התשובות המוצעות להן - הנן אינהרנטיות למבנה עצמו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help