sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 דפנה גולן תמיכה בהתקוממות העממית הפלסטינית בשטחים . השיחה החלה לאט ובחשש . מכיוון שהחדר היה עגול ובמרכזו ניצב שולחן עגול, ומכיוון שהקבוצה הייתה קטנה והכילה סטודנטים מתחומים שונים שלא הכירו אלו את אלו קודם לכן, חלק גדול מהשיעורים התנהל בסבב . כל אחד מהמשתתפים דיבר בתורו, לפי מקומו במעגל . אולם הפעם, ביקשו הסטודנטים הפלסטינים שנדלג על מקומם בסבב . באותו היום של ראשית החורף ותחילת האינתיפאדה השנייה דיברו הסטודנטיות הישראליות על פחד ותסכול . הן הגיעו לירושלים מערים אחרות והרגישו זרות בקמפוס הקר השוכן על ראש ההר רחוק ממרכז העיר, בלב מזרח ירושלים . הן דיברו על בלבול ועל כך שאין בקמפוס מקום שבו הן יכולות לדבר על תחושה זו . הסטודנטיות הישראליות ביקשו לשמוע את הסטודנטיות הפלסטיניות . כאשר הסטודנטיות הפלסטיניות דיברו לבסוף, הן סיפרו על הפחד הכפול שמכונן בהן - הפחד מפיצוץ המלווה את כל הנוסעים באוטובוס והפחד שיבחינו בכך שהן ערביות, באוטובוס שבו כולם חרדים מפני פיגוע . מאז אותו השיעור, מדי שנה בשנה, שבה ועולה השאלה כיצד ייתכן שאיש לא מדבר על המתרחש בחוץ . ההתעלמות ממה שמתרחש בחוץ אינה מיוחדת לקמפוס הר הצופים . כפי שאראה בהמשך הספר, הכחשת הפוליטיקה אופיינית לכל הקמפוסים בישראל . אולם, מיקומו של קמפוס הר הצופים בלב מזרח ירושלים הופך את ההתעלמות מהפוליטיקה, או את הכחשתה, לאבסורדית במיוחד . כיצד ניתן להתעלם מהמציאות כאשר סטודנטית המגיעה באיחור לשיעור מתנצלת ומסבירה את איחורה בכך שהאוטובוס שנסע לפני האוטובוס שעליו הייתה התפוצץ והיה עליה להגיע לקמפוס ברגל ? כיצד ניתן להתעלם מהמציאות כאשר ריח רימוני הגז המדמיע הנורים לעבר עיסאוויה הסמוכה חודר לכיתה ? הקמפוסים הם מרחבים פוליטיים וההחלטה לדבר על "המלחמה שם בחוץ", כמו גם ההחלטה להתעלם ממנה, הן שתיהן הכרעות פוליטיות .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help