sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 דורית אמיר מוזיקה והשתתפתי בכל הקורסים בתחום תרפיה במוזיקה באוניברסיטת דוקיין בפיצבורג . בקיץ עברתי לניו יורק ועבדתי כמורה למוזיקה במחנה קיץ יהודי בהרים, ומשם המשכתי לעיר ניו יורק, שם התקבלתי ללימודי תרפיה במוזיקה לתואר שני באוניברסיטת ניו יורק ) NYU ( . ראשת המגמה לתרפיה במוזיקה הייתה ) ועודנה ( פרופ' ברברה הסר . לימודים אלו פקחו את עיניי ועיצבו את מערכת הערכים שלי . אני זוכרת שבקורס של פרופ' הסר נדרשנו לכתוב שלוש עבודות : מהי מוזיקה בשבילי ? מהי תרפיה בשבילי ? מהי תרפיה במוזיקה עבורי ? זו הייתה הפעם הראשונה שבה התבקשתי לכתוב את האני מאמין שלי, את תפיסותיי בנוגע למוזיקה ולתרפיה ולהבין מהיכן אני באה ומהו סולם הערכים שעליו מבוססות תפיסותיי אלו . התכנית באוניברסיטת ניו יורק הייתה מושתתת על פסיכותרפיה באמצעות מוזיקה . פרופ' הסר נקטה גישה הומניסטית שחרתה על דגלה צמיחה אישית, ביטוי אישי באמצעות חופש וביטחון פסיכולוגיים . התחברתי מאוד לגישה זו וקראתי את הספרים של אברהם מאסלו ) 1971 ; 1962 Maslow, ( וקארל רוג'רס ) ; 1951 Rogers, 1961 ( . במסגרת הלימודים למדנו לתת מקום למקומות הפנימיים של החולי והשיתוק, אבל בעיקר להדגיש את כוחותיו ואת יכולותיו של המטופל . ברברה הסר הייתה המנטורית שלי כשחייתי ולמדתי בניו יורק . אין – ספור השיחות שניהלנו במהלך השנים בנושאים רבים שימשו לי השראה . הרעיונות ההומניים והרוחניים שלה השפיעו עליי רבות במהלך הלימודים ולאחריהם . בשנת 1977 התחלתי לעבוד כמטפלת במוזיקה בניו יורק . עבדתי כשנה עם אוכלוסייה פסיכיאטרית, וכשלוש שנים במוסד ששמו The New York Institute of the Education of the Blind , ששכן בברונקס, ניו יורק . במוסד זה עבדתי עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים בני שלוש עד 21 שסבלו ממגוון בעיות שהמשותף לכולן היה ליקוי ראייה : עיוורים, כבדי ראייה, חירשים – עיוורים, אוטיסטים,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help