sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 ושוב להיפגש עם הצלילים הרגעים המשמעותיים בחיי : האומץ ) נכון יותר, החוצפה ( שהפגנתי והתממשות הבקשה שלי הוכיחו לי שאני יודעת מה אני רוצה, יודעת להיות החלטית ולבקש את מה שחשבתי שיתרום הן לי והן לחיילים בבסיס ) ומה זה אם לא חוצפה ? ( ויודעת מה יכול להסב לי ולאחרים סיפוק והנאה . בסיום הקורס נשלחתי לשרת בבסיס על יד צפת, שם לא היה פסנתר, אבל בארבעת החודשים האחרונים לשירותי הצבאי חזרתי להדריך בבסיס שבו למדתי, ושם יכולתי שוב להתאמן בפסנתר . המפגש הראשון שלי עם תרפיה במוזיקה היה בשנת ,1971 עם השחרור מהצבא . התקבלתי לעבודה כעוזרת פדגוגית בבית ספר לילדים הסובלים משיתוק מוחין — בית הספר און בתל אביב . במקום עבדו שני מטפלים במוזיקה ) יגאל גליקסמן ואחריו ניצה סימון ( . ראיתי את עבודתם והתפעמתי . בהסכמת מנהלת בית הספר ובעידודה החלטתי לנסות גם אני לנגן ולראות כיצד הנגינה שלי עשויה להשפיע . ליוויתי בנגינה בפסנתר ) שהיה במסדרון בית הספר ( ילדים שהתקשו ללכת, וראיתי שלכמה ילדים היה קל יותר ללכת כשניגנתי להם, ושהנגינה העלתה חיוך על שפתותיהם . החלטתי שזה יהיה המקצוע שלי . את התואר הראשון עשיתי בחינוך מיוחד ובקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן . את העבודה המעשית בחינוך מיוחד עשיתי בבית ספר ברושים לילדים עם בעיות התנהגות ובבית ספר ניב לילדים חירשים . הכנסתי את המוזיקה לעבודה עם שתי האוכלוסיות . המוזיקה עזרה לכמה מהילדים, אבל גם הייתה עוגן מרגיע בשבילי ברגעים הקשים שחוויתי בהתמודדות עם ילדים עם בעיות התנהגות . בבית ספר ניב גיליתי לראשונה שילדים חירשים "שומעים" מוזיקה — מרגישים את הוויברציות ובייחוד מגיבים לקצב, ובשיעורים שלי אתם שיחקנו הרבה במשחקי קצב . בשנת ,1975 עם סיום לימודי התואר הראשון בחינוך מיוחד ובקרימינולוגיה, נסעתי לארצות הברית, ושם השלמתי לימודי

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help