sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 טלי היוש נגרות, קורס הכנה ללידה, סידור הבית, גיזום ורדים, ביצוע תיקונים בבית וכדומה . המשתתפים בוחרים את הקורסים המתאימים להם מכלל ההיצע המשווק ומתפרסם באמצעי התקשורת השונים . מטרת הספר שלפניכם היא ללמוד אם האתוס הקפיטליסטי וארגונו של העולם הצרכני, הנתפסים כמשפיעים על תודעתו של הפרט, מקרינים על צריכת הפנאי . לחלופין, השאלה היא אם יש בצריכה מרצון זו ( שכן היא אינה מיועדת לקבלת תועלות חומריות כמו הַסְמכות מקצועיות או אקדמיות ) מרכיבים סוברניים ( ריבוניים או עצמאיים ) , המעידים כי בעולם הצרכני ישנם אתרים שניתן להביע בהם שאיפות אותנטיות, שיש בהן כדי להשפיע על משמעות חייו של הפרט ( ברור שהעולם אינו מחולק באופן דיכוטומי אלא מובנה משני הגיונות סותרים אלה, כשבמציאות אנו נעים בין קצה אחד לשני ) . בשלושת העשורים האחרונים המחקר והתיאוריה הסוציולוגיים מדגישים את התפשטות הצריכה ואת חשיבותה כמאפיין מרכזי 5 ואולם החוקרים בעיצובו של הסדר החברתי בחברות העכשוויות, חלוקים בנוגע למשמעותו של מאפיין זה . ככלל, ניתן להבחין בשלושה סוגים של גישות תיאורטיות כלליות לצריכה : ( 1 ) גישות תיאורטיות הרואות את תרבות הצריכה בחברות התעשייתיות כתהליך אין-סופי ורציף של יצירת רצונות בלתי ניתנים לסיפוק על ידי היצרנים הקפיטליסטיים, וכפיתוח תודעה צרכנית והבניית סובייקט צרכני המבטיחים כי כאשר רצון כלשהו מתמלא, צצים תחתיו רצונות חדשים . הטענה כלפי תפיסות אלו היא שמדובר בתהליך שבו הצרכן לעולם אינו מרוצה דיו ממה שיש לו וכי הוא שואף לרכוש עוד ועוד טובין, שלמעשה אינם מספקים אותו . ג'ורג' ריצ'ר מגדיר זאת "צריכת 5 . כץ-גירו, 2006 ; ; 1990 , Campbell , 1987 ; Featherstone , 1991 ; Giddens Katz - Gerro, 2003 ; Miller, 1995 ; Warde, 2014

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help