sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

15 שיחה על נפש האסלאם חופשיים . המאמין כפוף כך לחוזה משפטי, שכלפיו הוא חב חמש התחייבויות ריטואליות : התפילה, צום הרמדאן, מתן הצדקה, העלייה לרגל והמלחמה הלגלית הקרויה קדושה . אבל בשום רגע אין ההכרה בטרנסצנדנציה וביחידיות האלוהית כרוכה בדבקות אישית או בחיים פנימיים . חוק האסלאם, בהיותו קבוע כחוק בל – יעבור, הגם שהוא נוח לביצוע על ידי כל מאמין משכיל דיו ואינו מצריך כהונה, הוא אפוא תיאוקרטיה חילונית ושוויונית . החוק הזה, המשולל כללים שעשויים להגדיר את הפעלתו, פותח פתח לכוח שרירותי, אך גם להתקוממויות או לתקוות דמוקרטיות . בנוסף על כך, הזרמים השונים באסלאם, הענפים ואף הכתות שנוצרו במהלך ההיסטוריה שלו, מגַוונים במידה ניכרת את התווים המשותפים, בהופכם כל גישה כללית לסכימטית ולפיכך לחסרת תועלת . דוגמה אחת : הצוּפיות "מדמה" את המאמין לאלוהי ומכשירה דרך למיסטיקה המניחה קשר בין האל לבריאה, התגלות של הדיבור האלוהי בחיפוש אחר איחוד "אהבה עם האל", שמאסיניון ) Massignon ( מצא בו את "זרעי הקוראן" ] קוראן , ,3 29 [ ושמתבטא בשיח פיוטי . לעומת זאת, עבור אריסטו האלוהי הוא אזור ההוויה שבו ההוויה נאמרת באופן חד – משמעי : מהות, לא

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help