sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 שיחה על נפש האסלאם מונעת מלחשוב את השונות האמיתית של האסלאם, שונות המחריפה בהקשר הכלכלי-פוליטי האקטואלי . אני חוששת שבהתמקדות ב"מקור האריסטוטלי" של האלוהות המוסלמית אנו מעוררים חוסר אמון כלפי הפילוסופיה האריסטוטלית והפילוסופיה היוונית בכללותה, בשעה שתרומתן לכינונו של שיח תיאו- לוגי, במובן החזק של המילה, הייתה ויכולה עוד להיות מכרעת . האם לא מעניין יותר לבחון את היחס שמקיים האלוהי עם הפונקציה האבהית באסלאם ? דמות המפתח באבהות הזאת, השיפוטית והאוהבת גם יחד, היא אברהם המקראי המוחל ליצחק : שכן צייתנותו לציווי האלוהי מזעזעת את האל עצמו עד כדי כך שהיא גורמת לו להשעות, עם גזר ההקרבה של הבן, את התשוקה העזה בין בני האדם, את האיווי-עד- מוות ה"אדיפלי" ) יאמר פרויד ( . מכאן ואילך, הנתיב פתוח למשיחיות של ה- pistis ] אמונה [ : ישו, המשלים את "האמונה הפועלת בדרך האהבה" של האל המקראי ) אל הגלטים ה', 6 ( , מגשים בסופו של דבר את הגורל האברהמי, מאחר שהוא מת על הצלב באופן זמני בלבד, כדי לקום לתחייה על ידי אהבת האב ולמענה . באסלאם מוצג אירוע יסוד זה באופן שונה . פרויד מעיר ב משה האיש והדת המונותיאיסטית שבדתו של מוחמד מתרחשת

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help