sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 האור והמראה 4 ממנו להנחות אותה לעבר הידיעה העצמית האלמותית . היער הוא דימוי למרחב פיזי או מנטלי שאינו כבול לשיטה . במרחב זה האדם נמצא מ"חוץ לעצמו" ומחוץ למסגרת כובלת, ושם עשויה להתחולל הידיעה העצמית . במסעו אל היער היוגי פורש מהחברה הוודית, מפנה לה עורף ומבקש להשאיר מאחור את האני היום-יומי שלו, בכלל זה את ערכיו, את מערכות היחסים המשפחתיות והחברתיות שלו, את רכושו ואת הקניין החומרי 5 והרוחני שלו . הפרוש היוגי מבקש אפוא להותיר מאחור את המבט הפנומנלי השגרתי, המבט ההופך הכול לאובייקט ובכלל זה גם את האחר . מבט כזה טעון על פי האופן שבו נרשמו האובייקטים בתודעה - דימוי, מידע, תוכן וכינוי - ומוּנע מהנטייה לאובייקטיפיקציה . נטייה זו קודמת למבט עצמו, והיא לעולם נוכחת, בדיוק כפי שמתכת בטבע לעולם תימשך למגנט . המבט הפנומנלי הוא המבט הבלעדי שדרכו התרגל האדם לראות את עצמו ואת האחר, והוא כולל את הקיום היום-יומי וספוג בתרבות, בהתנהלות, בהתנהגות ובתקשורת הבלתי מילולית שלמד האדם מהוריו וממוריו . למבט הזה אוסף של הזדהויות, של רישומים מנטליים, של דפוסי התנהגות ושל גורמי מכאוב - החומרים הנמצאים בבסיס תהליך ההבטה . אחת המטפורות הבולטות שפָּטַנְגָ'לִי משתמש בהן כדי לאפיין את העצמי האמיתי ולהבחין בינו ובין התודעה ועולם האובייקטים עוסקת בראייה ומכאן במבט . העצמי האמיתי הוא הרואה, התודעה היא מנגנון פעולת הראייה והאובייקט הוא הנראה . הראייה היא הכוח המניע את פעולת ההבחנה באובייקטים באמצעות העיניים, הבחנה שהיא מנטלית, שיקול דעת, התבוננות או חקירה, ראיית הסיבה או הנקודה העיקרית של האובייקט . הקשר בין ראייה לתובנה ידוע מכבר, והוא מתבטא במגוון ביטויים בשפה כדוגמת "על הצדק להיראות ולא רק להישמע" ; "לא יכול לחשוב מה הוא רואה בה" ; "חייבים לראות מה נדרש לעשות" ; "רואה עין בעין" ; "רואה לנכון" .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help