sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 הקדמה למצוא בספרי הלימוד ? האם אפשר לאתר בהם מנעד רחב של נרטיבים ודימויים או שניכרת אחידות בהיבטים אלה ? אילו גורמים מעצבים את אופיים של ספרי הלימוד ? אילו הבדלים אפשר למצוא בין זרמי החינוך השונים מבחינות אלה ? ההוראה / למידה המתבצעת בפועל בבתי הספר - כיצד, אם . בכלל, נלמד הסכסוך היהודי-ערבי או היבטים הרלבנטיים לו בבתי הספר בישראל ? אילו מקצועות עוסקים בו, באיזה אופן ובאיזו מידה ? מהי מידת הפיקוח על כך ? באילו אופנים ההתייחסות לנושא זה באה לידי ביטוי מחוץ לשיעורים הסדירים ( טקסים, טיולים, סיורים, הרצאות, סדנאות של עמותות חיצוניות ) ? באיזו מידה התרבות המיליטריסטית של החברה הישראלית חודרת לחינוך הבית-ספרי ומהי המשמעות של חדירה זו לגבי יחסי יהודים-ערבים ולגבי הבנת הסכסוך על ידי התלמידות והתלמידים ? אילו פעילויות פדגוגיות העוסקות בקיום המשותף - ובראשן מפגשים בין תלמידים ערבים ליהודים - נערכות בבתי הספר ? האם פעילויות אלה זוכות לתמיכת הממסד החינוכי או שהן בעיקרן תוצאה של יוזמות החותרות "נגד הזרם" ? עד כמה הן אפקטיביות בשינוי עמדות התלמידות והתלמידים ? לימודי העברית והערבית בישראל - באיזו מידה ובאילו . אופנים נלמדת השפה הערבית בישראל ? מהם ההבדלים הכמותיים והאיכותיים בין לימוד עברית ללימוד ערבית בבתי הספר השונים ? מהו מעמדם של לימודי השפה הערבית, התרבות הערבית והמורשת הערבית בבתי הספר שלומדים בהם יהודים, ובראשם אלה השייכים לזרם הממלכתי, ולהיפך - כיצד ובאיזו מידה נלמדות השפה העברית והמורשת היהודית בבתי הספר של הזרם הממלכתי הערבי ? זה המקום לציין שלא כל הנושאים הללו זוכים לייצוג שווה באסופה שלפניכם . חלקם - כמו חקר ספרי הלימוד - מהווים את לב-ליבם

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help