sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 ג׳ייסון היקל ואקולוגית – זהו לא פחות מטירוף מוחלט . צריכה כשלעצמה אינה פסולה . היא אפילו הכרחית כדי שנוכל להתקיים . הבעיה היא כשסדר הדברים מתהפך : במקום צריכה כדי להתקיים – מתקיימים כדי לצרוך . זה מה שקורה בחברה שלנו . הצרכים האנושיים הופכים בה ממשתנה בלתי - תלוי, מגורם המוליד ייצור, למשתנה תלוי, לדבר - מה שהייצור הקיים מפתח ומוליד אותו . הצרכים האנושיים הופכים ממקור לתוצר . המערכת הכלכלית שלנו מייצרת צרכים חדשים באופן שיטתי, וכסף רב מושקע בקידום הרעיון שחיינו יהיו טובים יותר בעזרת המוצרים שימלאו אותם . ואכן, רק במהלך העשור הקודם ענף הפרסום צמח בשיעור מסחרר, מתעשייה של כ - 400 מיליארד דולר בשנת 2010 ל - 560 מיליארד דולר ב - 2019 . כפי שהיקל כותב, התוצאה היא מעין מלחמה פסיכולוגית מתמשכת : יום - יום אנחנו מופגזים באלפי מודעות, מתקפות בלתי - פוסקות על התודעה שלנו עצמה . אנו מוצפים במוצרים שהמערכת מנסה לשכנע אותנו לרכוש . המסר הוא שחיינו ישתפרו, במובן עמוק, אם נעשה זאת : אם רק נצליח לרכוש את הטלפון הסלולרי האחרון, המכונית החדשה, הבגד האופנתי או הבושם המיוחד, נהפוך לבני אדם מוצלחים יותר . וזאת לא רק התודעה שלנו שסובלת מכך . מחקרים מראים מתאם ישיר וגבוה בין הוצאות על עולם הפרסום לבין צריכה חומרית . בשעה שהגידול בייצור המזון, הביגוד וחומרי הבניין מקביל לגידול באוכלוסייה, הרי שייצורם של מוצרים חדשים גדל בשיעור פנטסטי . לאורך המאה העשרים נוצרו והתרבו במהירות סוגים חדשים לחלוטין של מוצרים : סיבים סינתטיים, מוצרי אלקטרוניקה, כלי רכב . צריכת החומרים לנפש בארצות הברית עלתה ביותר מפי חמישה מאז 1950 . מספר המכוניות ביחס לאנשים בעולם גדל בתקופה זו פי יותר מארבעה . ובישראל ? הוא זינק פי יותר משלושים . ∙ מקורו של המרוץ הצרכני טמון באופייה המיוחד של המערכת הכלכלית העכשווית . סוד כוחה הוא במנגנון גידול כלכלי

רדיקל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help