sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הקדמת המחבר 9 לעילא, או אף יראו את הדיון בַּייעוד האונטולוגי, באהבה, בדיאלוג, בתקווה, בענווה ובאהדה כלא יותר מ"קשקשת" ריאקציונרית . אחרים לא יקבלו ( או לא ירצו לקבל ) את גינוּיַי ביחס למצב הדיכוי שמיטיב עם המדכאים . לכן עבודה זו, שאינה מגובשת לגמרי, מיועדת לרדיקלים . ברור לי שנוצרים ומרקסיסטים, אף שהם עשויים לחלוק עליי חלקי או לגמרי, בכל זאת יקראוהָעד תום . אבל קורא שמניח דוגמטית עמדות חתומות, "לא רציונליות", ידחה את הדיאלוג שאני מקווה לפתוח באמצעות ספר זה . הכיתתיות, כשהיא מוזנת על ידי קנאות, מסרסת תמיד . הרדיקליזציה, שניזונה מרוח ביקורתית, יצירתית תמיד . הכיתתיות נוסכת מסתורין וכך היא מנכרת ; הרדיקליזציה היא ביקורתית ולכן, משחררת . הרדיקליזציה כרוכה במחויבות גוברת והולכת למטרה הנבחרת וכך יוצרת מעורבות גוברת והולכת במאמץ לחולל שינוי במציאות אובייקטיבית, מוחשית . הכיתתיות, לעומת זאת, מכיוון שהיא נוסכת מסתורין ואינה רציונלית, הופכת את המציאות ל"מציאות" כוזבת ( שאינה בת-שינוי אפוא ) . הכיתתיות היא מכשול בפני שחרורו של המין האנושי בכל הקשר שבו היא קיימת . לרוע המזל, גרסתה הימנית אינה מזמנת תמיד את תגובת הנגד הטבעית לה : הרדיקליזציה של המהפכן . לעתים תכופות, המהפכנים עצמם נעשים ריאקציונרים כשהם מוֹעדים לְכיתתיות בתהליך התגובה לכיתתיותו של הימין . עם זאת, אסור שאפשרות זו תגרום לרדיקל להיעשות פיון צייתן של האליטות . מעורבותו בתהליך השחרור משמעה שהוא אינו יכול להישאר סביל אל מול אלימותו של המדכא . לעומת זאת, הרדיקל לעולם אינו סובייקטיביסט . מבחינתו, ההיבט הסובייקטיבי קיים רק בזיקה להיבט האובייקטיבי ( כלומר למציאות הממשית, מושא הניתוח ) . באופן זה, הסובייקטיביות והאובייקטיביות חוברות יחדיו ומולידות אחדוּת דיאלקטית שבתורה, מייצרת ידע בסולידריות עם הפעולה ולהפך . האדם הכיתתי, תהא אמונתו אשר תהא, מסונוור על ידי האי- רציונליות . לכן הוא אינו תופס ( או שאינו יכול לתפוס ) את הדינמיקה של המציאות — או שהוא טועה בפרשנותה . ואפילו כשהוא חושב דיאלקטית, הדיאלקטיות שלו "מבויתת" . הכיתתי הימני ( שלפנים

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help