sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 הקדמה רגשותיו באופן עמוק ככל האפשר, יוכל לתעל אותם לפעולה אדפטיבית, והוא יזהה את הסיבות שגרמו לו להשתמש בהגנות מלכתחילה . בכל טיפול אנו רואים את הרצף הבא : ( 1 ) המטפל מזמין את המטופל ליצור מערכת יחסים קרובה יותר, ( 2 ) מתעורר רגש במטופל, ( 3 ) הוא הופך חרד, ( 4 ) הוא משתמש בהגנות, ו- ( 5 ) הוא חווה סימפטום או את הבעיה שעמה הגיע לטיפול . רצף זה מתרחש בכל פעם שבה תזמינו את המטופלים למערכת יחסים קרובה יותר, עד ל- 150 פעמים בשעה ! מנקודת מבט זו, איננו טוענים שלמטופל "יש" דיכאון . במקום זאת אנו עדים כי ההגנות — הן היוצרות ומקבעות את הדיכאון שלו לאורך כל היום . דבר זה מעניק לנו תקווה . אם אנחנו יכולים לעצור כל הגנה אשר פוגעת במטופל ולעזור לו לראות אותן ולוותר עליהן, הסימפטומים שלו יצומצמו וייעלמו . מנקודת מבט זו, הפרעה להגנות היא מעשה של חמלה כלפי המטופל ( . S Warshow, personal communication ) . שיתוף פעולה עם הגנות המטופל פוגע במטופל . אסביר זאת באמצעות דוגמה . באחד מן הימים מטופלת לא הופיעה לפגישה שלה . תהיתי אם היא מחכה בחדר ההמתנה . יצאתי החוצה והיא הייתה מולי . היא ישבה על הרצפה וחתכה את זרועה עם תער, והביטה בדם, שנטף על ערמת מפיות על הרצפה . לא התבוננתי רק בהגנה שלה — חותכת את עצמה . לקחתי את התער מידה והכנסתי אותה למשרד שלי . כל הגנה היא חתך לנשמה . אם הגנות אלו אינן נחסמות, המטופל עלול למות מוות של אלפי חתכים . במודל זה של טיפול, אנו נוקטים עמדה ברורה עם המטופל נגד ההגנות, אשר גורמות לסבל . תוך כדי עזרה למטופלת בוויתור על ההגנות שלה, אנו עוזרים לה להתקרב אל עצמה ואל חייה הפנימיים . בקיצור, אנו עוזרים לה לגלות חמלה לעצמה באמצעות הפגנת חמלה כלפיה . במכתב לקארל יונג, כתב זיגמונד פרויד : "פסיכואנליזה היא ריפוי דרך אהבה" ( 1994 S . Freud and Jung, ) . אהבה זו היא בעצמה מעשה של אמונה . כפי שמטופל אמר לי, "ראית מי הייתי מתחת לכל הכאוס וההגנות לפני שידעתי שיש שם עצמי המבקש להתגלות . " התבוננות המטפל כל העת בחייהם הפנימיים של המטופלים חוסמת את ההגנות שחונקות אותם . אנו

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help