sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 ניר גולן הבינאישית, הניתנת לפיתוח רק על-ידי מגע אישי להחלפה אישית של דעות בין בני אדם . תהליך הלמידה ב"הַקְהֵ֣ל" אדם יכול להימצא בתהליך למידה בשני מצבים : עשייה – ,Doing או הוויה – Being . הוא נע ממצב אחד למשנהו בהתאם לסגנונו האישי ולאורח חייו כאדם . מצב Doing קל יותר לזיהוי, כיוון שהוא גלוי במעשיו של האדם . מהותה של הלמידה ב"הַקְהֵ֣ל", כפי שכבר ציינתי, היא החיפוש אחר ההוויה ; ודווקא מצב ,Being שהוא מצב ההוויה החשוב והנסתר, קשה יותר לזיהוי . כדי לזהות את ההוויה שלנו עלינו להיות במצב של סנכרון בין ההקשבה הפנימית להקשבה החיצונית . על האדם לעצור, להקשיב ולשהות בהווייתו . במצב זה עלינו להפעיל את חוש השמיעה ה"חיצוני" וחוש השמיעה ה"פנימי" . אחזור ואדגיש כי ההקשבה ב"הַקְהֵ֣ל" מקשרת בין בני האדם ומאפשרת יצירת הרמוניה על-ידי צמצום המרחק בין האנשים השונים, תוך ניסיון לייצר מרחב שייכות בטוח אחד . תנאי זה הכרחי ליצירת "הַקְהֵ֣ל" . עיסוק בתורת המקצוע באמצעות "הַקְהֵ֣ל" מביא לאינטראקציה והשפעה הדדית של הלומדים זה על זה . שיטת לימוד זו מַפרָה את החשיבה היוצרת, מייעלת את הבנת החומר הנתון ומביאה לתוצרים איכותיים יותר . בחירת האדם, לְמה להקשיב, והעיבוד של הדברים, מולידים בנפשו את הווייתו . לצורך דיוק התהליך חיברתי את שני המצבים, ,Being-ו Doing למונח אחד ויצרתי מונח חדש : Dobeing – מימוש הוויה מעשית . פירוש המונח Dobeing הוא To do my being – לבצע את ההוויה המעשית שלי, או נכון יותר : לממש אותה . הכוונה היא להיות נוכח במציאות לא רק פיזית, אלא גם מחשבתית, תודעתית . מונח ה- Dobeing מתאר מצב הווייתי מעשי חדש : הגשמה עצמית ביצירה ועשייה לאור חזון אישי ותכלית עתידית .

אוריון הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help