sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

החשובה של מתכון זה היא בכך שהוא מנסח את התהליך האבחוני האינטואיטיבי והרציף כתהליך של שלבים . השלבים נבנים כמגדל זה על גבי זה, על פי רציונל הגיוני . רציונל זה מסביר מדוע כל אחד מהשלבים הכרחי, וכן מדוע חיוני לשמור על הסדר הקבוע שלהם בזה אחר זה . לשם דוגמה, שלב "מאפייני האישיות" בא תמיד רק לאחר שלב ה"יכולת הגרפית", כדי להבטיח שמאפייני האישיות המתגלים בציור אינם נובעים מקושי או ממגבלה ביכולתו הגרפית של הילד . בשני נושאים אלה אני רואה תרומה מקורית של הספר : הראשון - זיהוי הרציונל המשמש להסבר ולתיקוף של כל אחת מדרכי האבחון השונות, ושמזהה את ייחודו ואת מעלותיו של אבחון הציורים ; השני - היצירה של "מתכון שלבים" אחיד, לצורכי לימוד והקניה של אמנות אבחון הציורים . הגרפו - דרמה מבוססת על הניסיון "להאזין לציור", ובמעין קשב - ויזואלי לשמוע ולפענח מה מביע ומספר לנו הילד בעזרת ציורו . מאמץ זה הביא אותי לפיתוחה של טכניקה חדשה וייחודית, שכיניתי "הוליגרפיה" , גרפיקה הוליסטית, "הסתכלות הוליסטית על תוצרים גרפיים" . טכניקה זאת מתוארת ומוסברת בפרק הרביעי . הטכניקה של הסתכלות קשובה והוליסטית בציור מאפשרת למסתכל לערוך מעין "ניסיונות בהסתכלות" . בניסיונות אלה המסתכל מפעיל בעזרת דמיונו מניפולציות של פרשנות לגבי הציור . טכניקת ההוליגרפיה מאפשרת לחשוף רבדים נסתרים ותת - מודעים באישיות הילד, החבויים מאחורי הציור הגלוי . החלק הראשון של הספר מתאר את הגישה הגרפו - דרמטית ומסביר את מאפייניה ואת המרכיבים הייחודיים שלה . בחלקו השני של הספר מוצגת "הגלריה" : למעלה מ - 150 ציורים, שצוירו על ידי קרוב ל - 100 ילדים . הציורים בגלריה סודרו על פי ט"ז נושאים, שאליהם שובצו הילדים המציירים בהתאם לרקע ולבעיה שלהם . לכל ילד ניתן שם מייצג בגלריה, והובא תיאור קצר של הרקע האישי שלו ושל מאפייני תפקודו . כל הפרטים המזהים של הילדים שונו או הוסרו . לכל אחד מן הציורים מובא פענוח תמציתי בצורת אמירה מילולית של הילד בגוף ראשון . לרוב הציורים נוספו גם דברי פרשנות קצרים . נוסף על כך, לחלק מציורי הילדים הוספו הוליגרפיות, שהן וריאציות יצירתיות של הציור המקורי, המבטאות בדרך ויזואלית את הפירוש שלי לציור . במקום לפענח את פענוח ציורי ילדים 12

איפאבליש הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help