sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

פתח דבר 12 רצון, את סוגי הקשיים ואת רמת התמיכה מהסביבה . הממצאים הראו שקבוצת משני קריירה וקבוצת מורים סדירים אינן שונות בשביעות הרצון הכללית ( שהיא ברמה גבוהה למדי ) ובעוצמות הקשיים בכניסה להוראה . אך בעוד אשר אצל מורים בקריירה שנייה שביעות הרצון קשורה בעיקר לרמת התמיכה מהסביבה, אצל מורים בוגרי מסלולי ההוראה הסדירים היא קשורה ( ביחס שלילי ) לתחושת עומס . הממצאים מרמזים על כך שמורים בקריירה שנייה מגיעים עם מאגר אסטרטגיות להתמודדות מול הקשיים המקדם את יכולת ההסתגלות שלהם לדרישות . השער השני, "רק על עצמי לספר ידעתי : בלוגים אישיים של מורים משני קריירה", חושף את הקוראים לעוצמה של כתיבה רפלקטיבית בבלוג אישי ותרומתו להתפתחות המקצועית של המורה . הפרק הראשון נכתב על ידי סמדר בר ‑ טל ומציג לקוראים סקירה תיאורטית על כתיבה בבלוג אישי . שני הפרקים בשער זה מבוססים על בלוגים שפרסמו מתמחי M . Teach המשתתפים בסדנת מתמחים בהוראה . בפרק השני, "הדהודים ושילובים של קריירה ראשונה בקריירה שניה בהוראה אתגרים והתלבטויות", החוקרות סמדר בר ‑ טל וליאת ביברמן ‑ שלו חקרו במתולדוגיה איכותנית מבוססת ניתוח תוכן 1298 פוסטים שפורסמו ב ‑‑ 98 בלוגים שכתבו מורים בשנת הוראתם הראשונה בבית ספר . הפרק חושף את תהליכי החיברות וההדהודים מהקריירה הראשונה שמביאים איתם המורים לקריירה השנייה בהוראה, בדגש על סוגיות כגון כישורים, שעות עבודה, שכר, ריבוי מנהלים וניסיון מקצועי . הממצאים מצביעים על חמש תמות מרכזיות שעלו : מעבר לקריירה חדשה, ביטויים של הקריירה הראשונה בקריירה השנייה, סיפוק ומימוש עצמי, ביטויים של הורות כקריירה ראשונה והתלבטויות המלוות את המתמחים בהוראה במעבר לקריירה שנייה . בהמשך לכך, בפרק השלישי עוסקות החוקרות ליאת ביברמן ‑ שלו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help