sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

פתח דבר 11 מרשים נאלצים להתחיל מחדש . הם חייבים לקבל עליהם תפקידים של מורים חדשים, להישמע להוראות של מנהלים ולהתמודד עם מציאות מורכבת בכיתות, בעיקר בעיות משמעת, שאינה מוכרת להם מהתקופה שבה היו תלמידים בעצמם . כיצד הם יתמודדו עם מציאות כזאת ? איך ישפיע הרקע המקצועי הקודם ( לדוגמה, רקע בתחום ההייטק או שירות בקבע בצבא ) על תהליך ההשתלבות במערכת החינוך ? כל מורה שהתחיל קריירה שנייה בהוראה יכול להשיב מנקודת מבטו האישית ; כל מנהלת בית ‑‑ ספר, המעסיקה משני קריירה, יכולה להאיר את הנושא מזווית הראייה האישית שלה . אולם נקודות מבט אישיות הן, כידוע, מוגבלות ביכולת לשרטט תמונה מלאה של התופעה, ולשם כך יש צורך בעדויות מחקריות . הספר הנוכחי מציג אוסף של מחקרים עדכניים שבחנו היבטים שונים של קריירה שנייה בהוראה . היוזמה לכתיבת הספר עלתה משני חברי סגל במכללת לוינסקי לחינוך, בעלי ניסיון עשיר בהכשרה להוראה של מורים בקריירה שנייה ושל מחקר בנושא . המחקרים המתוארים בספר נערכו על ידי חברות וחברי סגל במכללות לחינוך ברחבי הארץ . לספר ארבעה שערים, השער הראשון המעבר להוראה כקריירה שנייה : אתגרים ומשאבים . בשער זה מוצגים ממצאים ממורים משני קריירה המלמדים בחינוך העל יסודי . הפרק הראשון, הפותח : לבחור בחינוך : "אתגרים בתהליך הכניסה להוראה של מורים בקריירה שנייה" הוא פרי מחקר של רשת מחקר המונה חמישה חוקרים : סמדר בר ‑ טל, נורית חמו, זהר סנפיר, דרורית רם ויצחק גילת . הפרק מכוון להאיר את מאפייני הכניסה להוראה של מורים חדשים שבחרו בהוראה כקריירה שנייה . הפרק מתאר את מקורות הקושי ואת רמת התמיכה מהסביבה של מורים חדשים בקריירה שנייה ; מזהה את הגורמים המקדמים והגורמים המעכבים שביעות רצון מהעבודה ; בוחן את השינויים המתרחשים בחמש השנים הראשונות לעבודה בנוגע לשביעות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help