sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 איתמר לוי בכישרון מוגדר, אלא באשכול של כישורים וכישרונות היכולים להוביל ליצירות אמנות שונות מאוד זו מזו . מושג הכישרון, וכן מושג האמנות בכלל, יוצר אשליה של דבר אחדותי ומוגדר, אולם בעקבות נוי אימצתי את הגישה שאין מהות אחדותית שכזו . אמנים וסגנונות שונים עוסקים בדברים שונים, חושבים את ההוויה בדרכים שונות, תופסים את הנפש האנושית מנקודות מבט שונות . כמעט ארבעים שנה לאחר עבודת התואר השני מתגלה לי במבט לאחור שאני עדיין ממשיך ומפתח היום את אותה האינטואיציה, שכן בסוף שנות ה – 70 העסיק אותי בעיקר השבר שבין הציור ( המסורתי והמודרני ) ובין האמנות המושגית, ובתזה שלי טענתי שמדובר בכישרונות שונים, בעלי אפיונים שונים, שאותם ניסיתי להגדיר . היום הייתי מעדיף שלא לקרוא לכך כישרון אלא סגנונות חשיבה, גילויים מגוונים של אינטליגנציה חזותית, או אפילו רפרטואר של כישורי חלימה . יתר על כן, כשם שיש כישרונות וסגנונות אמנותיים שונים, יש גם כישרונות וסגנונות שונים של צפייה . צופים שונים חושבים את האמנות אחרת . שורשיה החלומיים והרגשיים של החשיבה החזותית נטועים במעמקי העצמי . ברמות העמוקות ביותר החשיבה היא דו – שורשית : מצד השורש הדפרסיבי ניזונה החשיבה מן הפצע, מן הרעב, מן "הכאוס הקטסטרופלי", ומצדה השני, המאני, ניזונה החשיבה 2 התמונתית מרגעים של התעלות, של שפע ושל "אושר קוסמי" . 2 . מילנר, 6002א, עמ' 129 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help